S
LANG topic ble det..

Uansett, jeg har bygd om en vegg, fra 45mm til 90mm og samtidig byttet dørkarm til en 93mm, jeg tenkte ikke kjempelangt da jeg trodde at karmen skulle ligge i linje med begge sider på veggen, forstår ikke engang hvordan jeg tenkte der. Men gjort er gjort, nå trenger jeg hjelp med å fikse dette:

PREuYCe.jpg

Bildet viser terskelen som slutter 2 CM fra laminatet, ikke kjempestilig. Det er et laminatgulv som ligger på masonittplater.

tatzv3L.jpg

Dette bildet taler for seg selv, karmen er for smal for veggen, går det å fikse med noen lister eller hvordan pleier folk å gjøre?

Velkommen til list, sparkel, slip, fug og maleklubben! Det finnes ingen snarveier dessverre. Kjøp MDF eller trelister og kapp til før du setter dørkarmene. Går det an å kappe til en smal bit av gulvet og klemme inn mot dørkarmen kanskje? Så en eik-fuge siste mm kanskje?

S
Det hadde vært kult om jeg hadde hatt en bit av gulvet igjen, dessverre er det lagt for så lenge siden at alt spill er borte.

MDF har jeg hjemme, dog 22mm, litt vel grovt kanskje? Skal man feste MDF-en i karmen eller lektene rundt karmen? Kjenner meg ikke helt sikker på dette akkurat nå :D

Huff da. Da blir det verre. Sett list inntil karmen, spik/skruv fast i stendere. Fuge eventuelt litt mot karm ved behov.

Det du søker er salningslist. Finnes ferdigmalt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.