Hei,

vi bygde en innervegg (stendere, isolasjon, gipsplater), men nå er det som en loddrett stripe noen cm inn på veggen, antagelig der stenderen slutter. På samme måte på begge sider. Liksom litt inndragning nærmest hjørnene.
Hjelp!! Hva gjorde vi feil??
 
  • Innvendig vegg med synlig vertikal linje noen centimeter inn, muligens der regelverket slutter, og lett innsøkk nær hjørnene.
Skjærte dere bort avfasningen på gipsplaten før den ble skrudd fast?
 
Sparklet dere hjørnene ordentlig før? Hvordan ser det ut om du legger et pass langs veggen og ut mot hjørnet?
Det ser akkurat ut som at fasing ikke er igensparklet.
 
Takk for raskt svar! Helt gått glipp av greia med fasning.... hva er det og hvordan skulle vi ha sparklet før fargen? Sparklet bare skruehullene...
 

Beste svar

Mot hjørner kan man skjære bort siste biten på gipsplaten for å få et glatt hjørne. Hvis man har igjen fasningen, må man sparkle opp den før man maler/tapetserer for at det skal bli glatt.
 
Aha, det visste jeg ikke. Tusen takk, da får jeg sparkle der nå og male på.
 
Hvordan ser det ut på den andre siden av platen? Har dere remset og sparklet den skjøten (høyre i bildet)?
 
Ja, det er remset og sparklet ifølge kunstens alle regler
 
Den skjøten syns altså ikke i det hele tatt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.