Heisann
Er det greit å bruke 45x195 på veggstenderne på et 1-1/2 plans hus, og ha utv, liggende 45x45 stender for å totalt få 240mm isolering i ytterveggene:-/. eller medfører det ev holdf problem med å ha en bred stender, eller bør man i stedet bruke 2 stk smalere for å få samme bredde. eller er det prisen som avgjør ??? ???
Synes at det ville være praktisk å bruke samme bredde på stender som isoleringen vil være :-/
 
Jeg har brukt 195 regler i huset mitt

utenfra:

trepanel
lekter
utegips
45X195 og ekofiber
plast går også med papp
regler
spon
gips

men visst jeg burde ha reglet opp med en 45 med mer isolasjon også men syntes ikke at klimaet motiverte den kostnadsøkningen (sentrale Skåne). Da hadde jeg derimot ikke satt en 195, men en 175.
 
Synes også det virker å være greit, men de snekkere jeg har spurt har satt kaffen i halsen når jeg har spurt, og ment at 45x145 burde holde mer enn nok... men de er vel fortsatt tilbake på den tiden da det var "spån" i veggene!!!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.