Har en oppmurt gammel benk i mitt kjøkken som går sammen med kjøkkenbenken. Problemet er nå at vi har kjøpt IKEA-kjøkken og deres nye kjøkken er jo dypere. Så benken passer ikke noe bra nå. Går det an å pusse på benken 3-4 cm? Den er malt i dag med en slags hvit blank maling. Må den bort eller holder det med primer på? Og er det pussmørtel C som er mest passende da? Og trenger jeg å armere med noe nett?

Med vennlig hilsen Anders

L
Er tvilende til om C-bruk, puss er egnet på en overflate som antas få en del slitasje. A-bruk er jo å anbefale, men det må jo ha litt tykkelse for at det skal holde. Kan du ikke støpe en benkeplate separat og legge oppå hvis du vil beholde materialtypen? Da kan du armere og få den fine siden oppover, og et lite overheng som matcher nærliggende benkeplate.

Om jeg støper en ny plate og legger over så kommer den så høyt mot den vanlige benkeplaten. Men bra idé ellers. Men skulle det funke å bare støpe selv utstikket så de passer mot benkeplaten. Om man slår inn noen spiker i som får stikke ut og armere? Vanskelig å forklare men...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.