Noen som kan tipse om bra mjölkpapp? Sist kjøpte jeg en rull på Bauhaus ('Konkret' tror jeg) og det var ikke mye å juble for. Plasten begynner å "flasse" etter noen timers arbeid og tørker man av den føles det som om fuktigheten går gjennom. Annen papp jeg har hatt har vært mye mer holdbar.

På nærmeste Byggmax tror jeg jeg kjøpte sist. Den dugde bra for meg.

T
skal du ha den som beskyttelse?
Melkepapp er jo rett og slett helt verdiløst på alle måter, og det er svært få som bruker det lenger.

Jeg vil anbefale deg å bruke en filtduk med klebrig underside, finnes på rull og i flere fabrikat.
Ruller bare ut den på yttersiden, og den fester seg direkte og blir sittende, og beskyttelsen er også bedre.

Er nok mjølkpapp på de fleste gulv jeg er og jobber. Når det er nylagte gulv.

T
garvin garvin skrev:
Er nok mjölkpapp på de fleste gulv jeg er og jobber. Når det er ny lagte gulv.
å dekke med mjölkpapp gjør ingen seriøse firmaer lenger.
det koster litt ekstra å dekke med filt eller masonit etc. men man får igjen de pengene flere ganger om.

(noen ganger dekker vi med mjölkpapp under masoniten klart)

Før dere dømmer ut melkepapp kan vi jo spørre TS hvilken type arbeid som skal gjøres. Skal man male et tak så er det vel litt overdrevet å dekke med masonitt.

T
Bernieberg Bernieberg skrev:
Før dere dømmer ut melkepapp kan vi jo spørre TS hvilken type arbeid som skal gjøres. Skal man male et tak så er det vel litt overdrevet å dekke med masonitt.
ingen har vel sagt eller anbefalt masonitt?

Jeg kjøpte på k-rauta. Fungerte bra

T totalpeter skrev:
ingen har vel sagt eller anbefalt masonit?
Da tolket jeg ditt innlegg feil, det hørtes ut som at filt eller masonit var det eneste som dugde.

T
Bernieberg Bernieberg skrev:
Da tolket jeg innlegget ditt feil, det hørtes ut som at filt eller masonitt var det eneste som dugde.
nei mente at det finnes mye bedre alternativer enn mjölkpapp.
anser at mjölkpapp aldri skal brukes

Vi bruker mjölkpapp på alle nybygg der jeg jobber, fungerer ypperlig. På utsatte steder f.eks. under sager og der man skal rulle en ställning kompletterer vi med masonite. Hemligheten er rengjøring og å sette en kost i hånden på elektriker, rørlegger o.s.v.

T
Hennke85 Hennke85 skrev:
Vi bruker mjölkpapp på alle nybygg der jeg jobber, fungerer ypperlig. På utsatte steder f.eks. under sager og der man skal rulle en stillas kompletterer vi med masonite. Hemmeligheten er rengjøring og å gi en kost til elektrikere, rørleggere osv.
Så fall jobber du på små prosjekt, ganske enkeltstående villaer eller lignende, ellers lyver du bare.

Vet når vi bygger, ville vi aldri gjort noe så dumt. Finnes ingen gulvlegger som aksepterer det heller.
Når man er på prosjekter med 200+ folk som løper rundt, funker det ikke å si "bruk skrape".
Hva skjer når det kommer skitt under mjölkpappen og folk går på den?

OBS: Dessuten er koster forbudt på byggeplasser, noe som kanskje forklarer litt om din erfaring med storbygg.

Skulle ikke ville sette foten min på en storbygningsplass men det gjør meg ikke til en dårligere snekker for det. Trives med villabygg der man hjelper hverandre for å få et bra hus til kunden. Og jeg tror ikke TS kommer til å ha 200 håndverkere som løper hos seg så mjölkpapp duger nok der. Som sagt sørger man for å holde rent så blir det ikke skader på gulvet.

• Liker
garvin og 2 andre
  • Laddar…
T totalpeter skrev:
Så fall arbeider du på små prosjekter med ganske enkeltstående villaer eller lignende, ellers lyver du bare.

Vet når vi bygger ville vi aldri gjort noe så dumt. Finns ingen gulvlegger som aksepterer det heller.
Når man er på prosjekt med 200+ gubber som springer rundt så funker det ikke å si "bruk skrape"
Hva skjer når det kommer skitt under melkepappen og folk går på den?

OBS: Dessuten er sopkvaster forbudt på byggeplasser, noe som kanskje forklarer litt om din erfaring med storbygg.
TS bruker kanskje ikke i det hele tatt noen håndverkere, i så fall trenger man knapt nok beskytte noe som helst. Kanskje til og med fått dispensasjon til å bruke en sopkost også.

• Liker
pfb og 1 annen
  • Laddar…
T
Hennke85 Hennke85 skrev:
Skulle ikke ønske å sette min fot på en stor byggeplass, men det gjør meg ikke til en dårligere snekker for det. Trives med villabygg der man hjelper hverandre for å få et bra hus til kunden. Og jeg tror ikke TS vil ha 200 håndverkere som løper hos seg, så melkepapp duger nok der. Som sagt, sørger man for å holde rent, blir det ikke skader på gulvet.
Finnes mye bedre alternativer enn melkepapp er alt jeg sier, og unødvendig å bruke de når forskjellen i penger er minimal, men skadene kan bli kostbare.

Offtopic:
tror du har fått de litt om bakfoten, ved storbyggerier om noe må alle samarbeide mot felles oppsatte mål om noe for at et prosjekt skal lykkes.
Dessuten ser jeg flere snekkere hvert år som kommer fra småbygg og tror de skal klare et storbygg, men har ikke en sjanse.
kreves så mye mer av en håndverker for å klare det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.