11.238 lest ·
5 svar
11k lest
5 svar
bra / dårlige Hjørnebeskyttere for utvendige hjørner, Gips
Hvilke erfaringer har dere av hjørnebeskyttelse for ytterhjørne gips
finns jo mange varianter t ex:
ByggMax
Biltema har flere både plast og metall
Gyproc som limes
finns jo ulike sorter metall i vanlig byggevarehandel også t ex denne på Krauta
jeg trenger et 2.9m og et 2.4m - noe som begrenser litt utvalget.
men spørsmålet er hvilke hjørnebeskyttelser synes du har fungert bra hhv dårlig?
finns jo mange varianter t ex:
ByggMax
Biltema har flere både plast og metall
Gyproc som limes
finns jo ulike sorter metall i vanlig byggevarehandel også t ex denne på Krauta
jeg trenger et 2.9m og et 2.4m - noe som begrenser litt utvalget.
men spørsmålet er hvilke hjørnebeskyttelser synes du har fungert bra hhv dårlig?
Medlem
· Stockholms Län
· 702 innlegg
Har brukt metallvarianter men har ingen sånn tang man fester dem med uten pleier å spikre, føles litt halvepa å spikre i gips, men når først sparkelen er der har det blitt sittende.
Sist brukte jeg Gyprocs man limer (sprayet med vann før montering) da de var bredere (hadde slurvet), de var ok, men jeg brukte stiftepistol også for å feste dem.
Skulle jeg gjøre det igjen hadde jeg nok valgt limvarianten (lett å klippe også).
Sist brukte jeg Gyprocs man limer (sprayet med vann før montering) da de var bredere (hadde slurvet), de var ok, men jeg brukte stiftepistol også for å feste dem.
Skulle jeg gjøre det igjen hadde jeg nok valgt limvarianten (lett å klippe også).
Medlem
· Stockholm
· 1 397 innlegg
Dumt med stiftepistolen. Stor risiko for rust.
Jeg brukte gyproc...
Til slutt i hvert fall.. Hadde en spinklere modell tidligere og malerne dømte dem ut så jeg måtte dra til Beijer og handle nye.. Til hele huset og jobbe hele natten..
Men så ble det bra
Limet og skrudde
Til slutt i hvert fall.. Hadde en spinklere modell tidligere og malerne dømte dem ut så jeg måtte dra til Beijer og handle nye.. Til hele huset og jobbe hele natten..
Men så ble det bra
Limet og skrudde
Klikk her for å svare