2.819 lest ·
3 svar
3k lest
3 svar
Boret feil i lettbetong - sparkle og prøve igjen?
Hei! Jeg holder på å sette opp et elfasystem, tre skinner (så ikke hengeskinnene, men det eldre "bokhylle"-systemet) i gangen. I systemet skal vi ha hattehylle og flere andre hyller for oppheng av klær samt en skohylle. De to første har gått bra, men når den siste skinnen skulle opp, havnet det første øverste hullet for høyt opp, noe som ville skape skjevbelastning. Så ut med den skruen og pluggen!
Problemet nå er at jeg vil ha hullet akkurat der, men 5 mm lenger ned. Hvordan gjør jeg dette enklest? Det skal jo uansett tåle ganske mye vekt, selv om det finnes flere festepunkter som vil løfte tyngden.
Huset er fra -51 og veggen består av lettbetong.
Kan jeg Husfix igjen hullet og bore på nytt? Eller skal jeg utvide hullet ytterligere nedover til passende plass og så fylle igjen med noe (PL400 har jeg lest om? Aldri brukt selv dog) ovenfor pluggen og la det herde? Er det bedre å bruke noe mer solid enn Husfix (Og hva ville det vært i så fall?) i lettbetong, eller vil det være umulig å bore i det siden?
Problemet er altså både at hullet nå er for stort og preciiiiis for off til å fungere med resten av skinnene.
Hvordan løser jeg dette på den sikreste og mest praktiske måten?
Problemet nå er at jeg vil ha hullet akkurat der, men 5 mm lenger ned. Hvordan gjør jeg dette enklest? Det skal jo uansett tåle ganske mye vekt, selv om det finnes flere festepunkter som vil løfte tyngden.
Huset er fra -51 og veggen består av lettbetong.
Kan jeg Husfix igjen hullet og bore på nytt? Eller skal jeg utvide hullet ytterligere nedover til passende plass og så fylle igjen med noe (PL400 har jeg lest om? Aldri brukt selv dog) ovenfor pluggen og la det herde? Er det bedre å bruke noe mer solid enn Husfix (Og hva ville det vært i så fall?) i lettbetong, eller vil det være umulig å bore i det siden?
Problemet er altså både at hullet nå er for stort og preciiiiis for off til å fungere med resten av skinnene.
Hvordan løser jeg dette på den sikreste og mest praktiske måten?
Jeg ville utvide hullet og lime fast pluggen slik som du sier. Det kommer til å bli dritt når du skal prøve å bore så nær det igjenmurte hullet.
Klikk her for å svare