Hei. Jeg skal montere opp TV i stue i yttervegg. Alle bærende vegger i leiligheten er i betong, lik denne veggen. Men den høres ikke ut som en betongvegg når jeg banker, ikke like tungt. Alle andre betongvegger høres likt ut, men denne veggen skiller seg markant ut. Det er dog garantert betong, men det ser ut til å være et lag imellom.

Mitt nybegynnerspørsmål er:

Hva har jeg å gjøre med her? Hva er det som skiller denne veggen i stuen fra alle andre yttervegger i leiligheten? Bygget er fra 2003.

Hvorfor er det garantert betong?

Prøv å bore et lite hull der det uansett skal være et hull, eller slå i en spiker til halvveis så får du vite.

T Tosse skrev:
Hvorfor er det garantert betong?

Prøv å borre et lite hull der det uansett skal være et hull, eller slå inn en spiker til halvveis så får du vite.
Det er en yttervegg så jeg antok at det var en bærende betongvegg. På leilighetsplanen er den også like tykk som øvrige yttervegger. Er det mulig at denne ytterveggen altså ikke trenger å være betong?

H
M Murp skrev:
Det er en yttervegg, så jeg antok at det var en bærende betongvegg. På leilighetsplanen er den også like tykk som øvrige yttervegger. Er det mulig at denne ytterveggen altså ikke trenger å være betong?
akkurat.

M Murp skrev:
Det er en yttervegg så jeg antok at det var en bærende betongvegg. På leilighetsplanen er den også like tykk som øvrige yttervegger. Er det mulig at denne ytterveggen altså ikke trenger å være betong?
Absolutt er det mulig.

T Tosse skrev:
Absolutt er det mulig.
Så hva høres det ut som? Gips med trelister, og så pussfasade utenpå gipsen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.