Hei!
Har av feier fått klarsignal til å koble vedkomfyren til skorsteinen på kjøkkenet mitt. (Trykktestet og klart)
Problemet er at den kanalen som skal brukes, fra kjøkkenets side, ligger et stykke inne i skorsteinen (ca. 300 mm). Spørsmålet er da hvordan man best gjør for å "bore" seg fram til kanalen. Har en ganske god idé om hvor i skorsteinen kanalen befinner seg. Hva borer man med? Er det fare for at jeg ved boring "ødelegger" kanalen? Vedkomfyren har tilkobling på 125 mm. :x
Har av feier fått klarsignal til å koble vedkomfyren til skorsteinen på kjøkkenet mitt. (Trykktestet og klart)
Problemet er at den kanalen som skal brukes, fra kjøkkenets side, ligger et stykke inne i skorsteinen (ca. 300 mm). Spørsmålet er da hvordan man best gjør for å "bore" seg fram til kanalen. Har en ganske god idé om hvor i skorsteinen kanalen befinner seg. Hva borer man med? Er det fare for at jeg ved boring "ødelegger" kanalen? Vedkomfyren har tilkobling på 125 mm. :x
127mm diamond core høres ut som et utmerket valg (forutsatt at det er murstein) men er det massivt murstein hele veien fram eller skal du gjennom noen annen (ubrukt) rør? 127mm er ekstremt stort selv om det går med en feit boremaskin med sikkerhetskobling
Et annet alternativ er vel å slå deg gjennom med en eller annen form for slaghammer, typ elektrisk eller trykkluft. Funket for meg i alle fall for å slå hull i et lag teglstein for sotluke og sånt. Eventuelt kan man jo måtte reparere en eller annen fuge etterpå med litt mørtel, men det er jo ganske lett gjort.
Klikk her for å svare