Hei.

Har kjøpt en K8 Chin-up bar fra Atletica. Den skal festes med M10x100 skruer i taket med ø12-60 plugg. Totalt 8 skruer.

Magefølelsen sier at 10 cm skruer i et vanlig innertak/gulv i betong er grensefall langt?

Har tenkt å bruke en borhammer med ø12 bor.

Synes også at pluggen virker noe kort (60 mm), jeg mener hele skruen må jo inn i taket (100 mm)?

Setter pris på deres hjelp.

• Sort skrue avbildet ved siden av en linjal som viser lengden til å være omtrent 10 cm.
  • Et hvitt innetak med lysarmaturer i hjørnet. Taket skal brukes for å montere en chin-up bar med skruer og plugger.
Drit i den drittskruen og pluggen. Kjøp betongskrue fra en ordentlig byggevarehandel som kan hjelpe deg med dimensjoneringen.

• Liker
Signator
  • Laddar…
Dette er et filigrangulv der installasjoner ofte legges før betongoverbygget helles. Av denne grunn ville jeg vært forsiktig med å bore mer enn 6 centimeter - dette er tykkelsen på det prefabrikkerte elementet, og du kan trygt bore i det. Selvfølgelig kan du støte på armering, men ikke rør eller kabler. Og jeg mener borring fra bunnen.

• Liker
Signator
  • Laddar…
S sturnus skrev:
This is a filigree ceiling in which installations are often laid before the concrete overlay is poured. For this reason, I would be careful drilling more than 6 centimeters - this is the thickness of the prefabricated element and you can safely drill in it. Of course, you may encounter reinforcement, but not pipes or cables.
And I mean drilling from the bottom
Jeg fant en gammel tegning. På denne er 1 cm = 1 meter, og området jeg har markert er taket/gulvet der jeg har tenkt å bore. Når jeg måler ser det ut som om gulvet/taket er ca 20-25 cm, men det kanskje er mye mer enn bare betong bjelkelaget? Det er et rekkehus fra 1977.

• Gammel bygningstegning med blå markering rundt en del som måler 2,410 x 70, med brutte linjer. Markeringen viser planlagt boreområde i rekkehus fra 1977.
Hva du snakker om er tykkelsen på hele taket. Filigran er et prefabrikkert element som vanligvis er 6-8 cm tykt og som oppfyller forskalingsfunksjonen. Det stikker armeringer ut fra det for å koble det til den bærende lag, hvor installasjoner ofte plasseres. Derfor, hvis du borer dypt, kan du skade dem.

• Liker
Signator
  • Laddar…
Det var typ 22,5 cm armert betong, rett igjennom.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Drit i den drittskruen og pluggen. Kjøp betongskruv fra en skikkelig byggevarehandel som kan hjelpe deg med dimensjoneringen.
Gikk ned til 8 cm. Det bør holde for ca. 240 kg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.