Hallo,

Går det an å bore i en trapp som består av betong med strødde steiner som dekorasjon?

Betongtrapp med dekorative steiner, nær et rekkverk.  Ønsker å bore hull for en dørstopp uten å forårsake skade på trappen.

Har en borhammer fra Jula som ikke er noe presisjonsinstrument men som lager hull i betongvegger til daglig uten å klage, men steinene kanskje gjør det verre?

Vil sette en dørstopper og derfor lage et hull ganske nær rekkverket, men vil jo ikke sprekke platen eller gjøre annen uplanlagt skade...

MrJay
Hvorfor ikke lime dit dørstopp med PU-lim i stedet, typ Tec-7 så slipper du alt styr?

• Liker
Jonobe
  • Laddar…
Går det ikke å lime så ville jeg nok overveie å bore med en hullbor uten slag.

I verste fall med en vanlig borhammer men da ville jeg ta en trebit med et hull i som styring så ikke boren danser av gårde.

MrJay MrJay skrev:
Hvorfor ikke lime på dørstoppen med PU-lim i stedet, type Tec-7 så slipper du alt bryet?
Jeg er enig i å lime, men Tec7 er vel en MS-polymer i motsetning til et PU-lim?

I dette tilfelle kan det kanskje bli bedre med et skummende PU-lim, type steinlim, eller D5 trelim (PU) f.eks. https://www.illbruck.com/sv_SE/produkt/pu204-traelim-pu/

MrJay
Anders243 Anders243 skrev:
Jeg er enig i å lime, men Tec7 er vel en MS-polymer i motsetning til en PUlime?
Helt riktig, feil av meg.

Takk for alle tips

Har faktisk en flaske Illbruck PU700 som jeg tenkte å bruke for å lime fast trinnene slik at de ikke vipper hvis man trår ytterst.

Den ser ut til å kunne lime metall også, men jeg er litt bekymret for at det vil skumme og bli generelt klissete rundt omkring. Under trinnene bekymrer det meg ikke, så jeg hadde ikke tenkt så mye på det da jeg kjøpte tuben.

Antar at det blir ganske sterkt og holder selv om man limer en stopper av denne typen:

Dørstopp i rustfritt stål med svart gummidel på toppen, designet for skjult feste med skruestift.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.