F
J
  • Svart takfeste for boksesekk med en monteringsring i midten og tre hull for oppheng.
  • Liker
tommib
  • Laddar…
tommib
I lettbetong ville jeg nok helst av alt sette den med gjennomgående gjenget stang, men hvis det ikke går, så minst fire fester og skikkelige lettbetongplugger, som Fischer GB eller Tox Ytox. Det blir veldig stor belastning på innfestningen når sekken svinger rundt.

• Liker
fredrik.johansson og 2 andre
  • Laddar…
Finnes også alternativer med en veggholder for boksesekk. Kraften fordeles mer fordelaktig i en slik - ikke direkte i aksel med skrue og plugg. Finnes også helt frittstående stativer men koster noe mer.

F
Takk for tipsene!
Jeg fant et mindre feste på hornbach og satte det med tox ytox-plugger. Prøvde med mine egne 85 kg og det ser ut til å holde bra.
Kjenner jeg denne familien rett vil det ikke bli noe rush etter å få slå på sekken ... men skulle det være slik får jeg kanskje oppgradere festet til noe større etter hvert som bicepsomkretsen vokser.
Ytox-pluggene var noe helt annet enn de pluggene jeg har brukt tidligere som også skulle fungere med lettbetong (mest tox triwing)

• Liker
tommib
  • Laddar…
Jeg tolket overskriften som at boksesekken var laget av lettbetong... Noe som pirret min interesse :)

• Haha
Peter_Ker og 1 annen
  • Laddar…
tommib
Om du syntes at Ytox var brutale skulle du se Fischer GB. De har roterte plastvinger som skrur seg inn i lettbetongen.

Problemet med akkurat boksesekk i lettbetong er ikke statisk belastning, det er at den svinger rundt og hele tiden vipper på innfestingen. Lettbetong er følsom for dette. Forhåpentligvis holder det for deg, ellers får du gjøre noe annet neste gang.

• Liker
fredrik.johansson
  • Laddar…
F
tommib tommib skrev:
Om du syntes Ytox var brutale skulle du se Fischer GB. De har roterende plastvinger som skrur seg inn i lettbetongen.

Problemet med akkurat boksesekk i lettbetong er ikke statisk belastning, det er at den svinger rundt og hele tiden vipper på innfestingen. Lettbetong er følsom for dette. Forhåpentligvis holder det for deg, ellers får du gjøre noe annet neste gang.
Trolig vil akkurat denne sekken mest ha statisk belastning... kjøpte den brukt for en spottstyver etter at en av døtrene snakket om at det ville være gøy å prøve.
men vi får se om den blir flittigere brukt, da blir det kanskje kjemianker og et større feste.

• Liker
tommib
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.