56.556 lest ·
68 svar
57k lest
68 svar
Blikkenslagerarbeid - skal det se ut sånn?
hadde vært gøy å få se hvordan det ble når de har fikset det og gjort det riktig.J Joakim88 skrev:For de som er nysgjerrige. Her er beslagene i dag. Firmaet kontaktet via e-post med bilder i løpet av helgen, og eieren oppringt i morges. 100 bortforklaringer, men ikke en eneste unnskyldning. Men nå har de i det minste revet ned beslagene og begynner på nytt.
Ifølge det som er lovet, blir det med pusselist ifølge AMA, rundfals, ingen montasjeskruer gjennom beslagets kanter i flukt, og rett og slett penere gjort. Jeg håper at de kan levere.
Kommentarer angående stillaset unngås da jeg vet at det ikke er "godkjent". Det er vårt private og har hittil i arbeidet kun blitt brukt til privat bruk. Blikkenslagerne som nå er her, har blitt spurt om det er greit for dem å jobbe fra, eller om vi kan forbedre/komplettere, noe de har sagt nei til.
Allvitende
· Tullinge
· 6 040 innlegg
Det der hadde man gjort like bra men gratis med hjelp av byggahus.
Ansetter man proffer så er tanken at det skal bli bedre enn om man hadde gjort det selv
Men det er bra at de tar sitt ansvar det. Nå skal de bare levere
Ansetter man proffer så er tanken at det skal bli bedre enn om man hadde gjort det selv
Men det er bra at de tar sitt ansvar det. Nå skal de bare levere
Unødvendig kommentar når man ikke vet. Selv om det er en vanlig "morsom kommentar" og trolig en vanlig miss at folk velger billigste tilbudet. Vi kontaktet 6 firmaer. Bare 2 tok seg bryet med å svare og kom så ut og så på jobben. Av disse 2 var det bare 1 (!) som i det hele tatt ga tilbud.J Johan Sahlin skrev:
Som kunde har man da ikke en sjanse til å sammenligne, og man har ikke heller noe å velge på når bransjefolket er så pass nonsjalante at de ikke en gang kan ta seg bryet med å svare.
Så ja, veldig morsom kommentar som ikke engang stemmer.
Og nei, det er heller ikke arbeidskraft utenifra. Det er en svensk, lokal, firma. Samtlige ansatte er presentert på hjemmesiden, og samtlige er lyse og har svenske navn (om det så skulle ha noen som helst betydning
Skaff fakta før du kritiserer en person som i avhengighetsforhold har blitt utsatt for useriøse "håndverkere".
Jeg ble nysgjerrig, har de vært der i dag og ser det bedre ut?
De har vært her i dag. Jeg tror dog ikke at de er ferdige med skorsteinen ennå. Det som sitter der nå ser bedre ut enn det tidligere iaf. Legger opp bilde i morgen på det ferdige resultatet. Så får vi håpe at de som er mer kunnskapsrike innen området her inne kan si om det er ok eller ikke.S Simonstahl skrev:
Beklager, det var ikke meningen å såre.J Joakim88 skrev:Unødvendig kommentar når man ikke vet. Selv om det er en vanlig "morsom kommentar" og trolig en vanlig feil at folk velger det billigste tilbudet. Vi kontaktet 6 firmaer. Bare 2 tok seg bryet med å svare og kom så ut og så på jobben. Av disse 2 var det bare 1 (!) som i det hele tatt ga tilbud.
Som kunde har man da ikke en sjanse til å sammenligne og man har heller ikke noe å velge på når bransjefolkene er så pass nonsjalante at de ikke engang kan ta seg bryet med å svare.
Så ja, veldig morsom kommentar som ikke engang stemmer.
Og nei, det er ikke heller arbeidskraft utenfra. Det er et svensk, lokalt, firma. Samtlige ansatte er presentert på nettsiden og samtlige er lyse og har svenske navn (om det nå skulle ha noen som helst betydning) Jeg har snakket med fyren som er her og jobber, og også han er presentert på nettsiden.
Skaff fakta før du rakker ned på en person som i avhengighetsforhold har blitt utsatt for useriøse "håndverkere".
Vet hvor vanskelig det er å få tak i en blikkenslager, ventet selv i et år før de kunne komme.
Godt at det de har gjort i dag ser bedre ut.
Det var ikke jeg som nevnte polakker, men det kunne vært en selvlært håndverker.
Havnet ut for noen slike da vi kjøpte huset som megleren anbefalte.
De satte inn to ytterdører på dårligst mulig måte.
Jeg tenker at man ansetter proffer fordi man selv ikke rekker eller har lyst. En motivert huseier som ikke har noe tidspress kan ofte gjøre minst like bra jobb som en profesjonell, men alle vil og kan ikke lære seg alt og skaffe alle verktøy, så derfor er det ganske vanlig å leie ut f.eks. blikkenslagerarbeid på tak og våtrumsmatter da det blir kostbart å skaffe alle verktøy for å gjøre enkeltstående jobber på egen eiendom.Bananskalare skrev:
Trist at du har havnet ut for det. Og unnskyld mitt enormt lange svar på din kommentar. Men den typen av kommentarer er ganske vanlige. Og som kunde så stoler man jo på håndverkeren, uansett om den er dyr eller billig. Veldig trist når man stoler på noen og de prøver å lure en eller ikke er kompetente nok til å gjøre en jobb de har lovet.J Johan Sahlin skrev:Ber om unnskyldning var ikke meningen å såre.
Vet hvor vanskelig det er å få tak på en plåtis ventet selv i et år før de kunne komme.
Deilig at det de har gjort i dag ser bedre ut.
Det var ikke jeg som nevnte polakker men det kunne vært en selvlært håndverker.
Havnet ut for noen slike da vi kjøpte huset som megleren anbefalte.
De satte inn to ytterdører på den verste mulige måten.
Allvitende
· Tullinge
· 6 040 innlegg
Du har selvfølgelig rett i at de absolutt kan gjøre jobben bedre. Det var mer for å vise et laveste nivå. I forhold til det proffene utfører.F fribygg skrev:Jeg tenker at man ansetter proffer fordi man selv ikke rekker eller har lyst. En motivert villaeier som ikke har noen tidspress kan ofte gjøre minst like godt arbeid som en proff, men alle vil og kan ikke lære seg alt og skaffe alle verktøy, så derfor er det ganske vanlig å leie inn for eksempel blikkenslagerarbeid på tak og våtromsmatter da det blir kostbart å skaffe alle verktøy for å gjøre enkeltjobber på egen eiendom.
Jeg håper virkelig at selskapet tar sitt ansvar og utbedrer alt i henhold til alle kunstens regler. Jeg håper virkelig det for ts sin del først og fremst, men også for å se et selskap ta sitt ansvar og gjøre rett.