Hei, jeg har lett etter eksempler på vegger der man "vexlet av" stålstendere for rørleggerarbeid eller andre hindringer, men har ikke funnet noen gode eksempler på hvordan man gjør det. Jeg har revet en trevegg i kjelleren og tenker å bygge opp en ny med stålstendere. Det ser jo kjempesimplet ut fra gulv til tak, men jeg har aldri sett eksempler på hvor man bygger med stålstendere og må veksle av for hindringer. Det er alltid bare fra gulv til tak. Hvordan gjør man det?

Om det ikke er bærekraftig kan du gjøre som du vil, men hva menes med "växla av". Har du noe bilde?

Nei, ikke bærende vegg. Men der går rør som jeg nok vil fortsette å ha i veggen. Plåtreglar har jo normalt en skinne i taket og en på gulvet og så reiser man reglene derimellom. Nå sitter disse rørene omtrent i midjehøyde, noe som betyr at jeg trenger regler opp til rørene samt fra taket og ned til rørene. Med tre kan man jo fikse det. Jeg vil jo helst ha plåtreglar i kjelleren, men jeg har ikke sett noen bilder på hvordan man gjør med plåtreglar når det finnes hindringer i veien. Bare vanlig med skinne på gulv og tak og så regler i mellom. Kan man feste de der skinnene mot sidevegger med vinkler kanskje?

Har dessverre ikke bilde akkurat nå.

du får vel bore/klippe hull i dem.. finnes jo allerede hull i bunnen og toppen av stålreglene så et til gjør vel ikke så mye

Rørinstallasjon med metallreglar mot en betongvegg, inkludert blå og gule plastrør, og koplingsventiler. Veggramme av metall med blå og hvite rør bak, en klemme og gipsplater forberedt for montering. Ta en topp eller bunn bit og sett mellom to regler.....

Sist redigert:
  • Liker
Barnrikehuset og 1 annen
  • Laddar…
Ja men så der ja :). Endelig litt bildestøtte. Akkurat hva jeg har lett etter. Det er altså topp- og bunnbiter, som sitter horisontalt midt på veggen? Da kan jeg begynne i neste uke. Takk

Jepp.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.