Hei!

Har nettopp flyttet inn i et nytt hus, og inspeksjonen viste en feil som jeg ikke er sikker på hvordan jeg best kan utbedre. Det ligger et falskmetalltak over garasjen som også er et gulv som leder opp til en vinterhage. En del av metallet som er festet til fasaden har løsnet fra festet sitt, og nå kan regnvann og fuktighet komme inn der. (Se bilder nedenfor)

Metallet har løsnet da det antagelig er litt for kort, så når man går på taket "strekker det" slik at festet har løsnet.

Noen som har en god idé om hvordan jeg kan fikse dette? Har vurdert å sette inn en slags avstandsstykke, eller et beslag over som dekker. Kanskje bare skru det tilbake i fasaden og håpe på det beste?

Rødt garasjetak i metall, skadet ved veggen. Vannsamling og fuktskader synlige. Rødt område markerer der metall har løst seg fra festet.
Et løst metalldekke ved fasaden, markert med en rød sirkel, viser en åpning der regnvann kan trenge inn.

J
Det kommer vel an på hvor mye for kort den er. Hvis noen stiller seg på platen, så kan man jo samtidig se hvor langt den når opp bak blekkplaten. Gjør den det så kan det jo holde å feste den igjen, bare lenger ned. Ellers trenger du jo som sagt legge en bit som overlapper så det ikke renner ned bak.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.