Om 2 uker så får jeg levering av takstolene, har en innfelt stålbjelke HEA220 der takstolsleverandøren har tegnet inn at underrammen skal forbindes med bjelkesko. De bjelkesko som selges forutsetter et flensmål på maks 200mm og mine bjelker har 220mm. Noen som har brukt bjelkesko på stålbjelker større enn 200mm? Tips mottas gjerne.
 
Be konstruktøren om et produkt som oppfyller det de har foreskrevet. Det er en risiko ellers at du leter etter noe som ikke finnes. Alternativt ring til essve eller Gunnebo og spør om de produserer etter spesialmål.
 
Har snakket med konstruktøren, og hun var fullt klar over at det ikke finns noe ferdig produkt. Vi kom frem til at det blir LPP. Nå har jeg i alle fall det på mail fra dem. :)
 
Skal du skjøte takstolene på stedet eller kommer de ferdige?
Jeg har en lignende løsning på mine takstoler men med en litt høyere bjelke, så der la takstolprodusenten inn en forhøyning lokalt for utsparingen. Synes oppe til høyre.
 
  • Innvendig byggområde med takstoler og isolasjon under arbeid, vinduer på veggen og byggeverktøy på gulvet. Forhøyning synlig øverst til høyre.
Mine takstoler kommer ferdige (allerede kappet). Bjelken kommer til å være helt innfelt i gulvet. Har bestilt trekkbånd, og skal bøye til egne bjelkestropper. :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.