Hei,
Tenkte å legge et platetak (TP20) på et kaldlager uten undertak. For å unngå at det skal dryppe kondens fra taket tenkte jeg å bruke såkalt kondensvev fra Bison. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg skal gjøre ved takfoten.
I beskrivelsen står det at veven skal dras ut på fotplatene og at underlag for fotplatene skal felles inn i takstolen. Men da kan jeg jo ikke legge bjelken som jeg skal feste platene i på den måten som angis for TP20. Da dannes det en lomme for vannet.
Noen?
Tenkte å legge et platetak (TP20) på et kaldlager uten undertak. For å unngå at det skal dryppe kondens fra taket tenkte jeg å bruke såkalt kondensvev fra Bison. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg skal gjøre ved takfoten.
I beskrivelsen står det at veven skal dras ut på fotplatene og at underlag for fotplatene skal felles inn i takstolen. Men da kan jeg jo ikke legge bjelken som jeg skal feste platene i på den måten som angis for TP20. Da dannes det en lomme for vannet.
Noen?
Skal jeg forstå Bisions anvisning slik at den siste spikerlekten ved takfoten skal monteres med en liten distanse slik at lekten havner opp fra fotplaten. Bruker jeg en distanse på 10mm dannes det en åpning der vannet kan renne over fotplaten og ned i takrennen.
Klarer en plate å bøyes opp i enden med 10mm?
Klarer en plate å bøyes opp i enden med 10mm?
Vi har nå samme problem her. Hvordan gjorde du det?D Derbyboy skrev:Skal jeg forstå Bisions anvisning slik at den siste lekten ved takfoten skal monteres med en liten distanse slik at lekten kommer opp fra fotbeslaget. Hvis jeg bruker en distanse på 10mm, vil det dannes en åpning der vannet kan renne over fotbeslaget og ned i takrenna.
Tåler en plåt å bøyes opp i slutten med 10mm?
Jeg har ikke kommet så langt ennå.
Du kan gjerne meddele hvordan du løser det.
Jeg tror imidlertid at det skal løses slik:
Takregel, type 45x145
Bisonduk
lekter, type 12mm som går ned over fotplaten og ligger på og langsmed takåsen
spikerlekter for platen
plater
Det er den der lekte som skaper et rom så det går an å sette en spikerregel ved takavslutningen og samtidig kunne dra over duken
Du kan gjerne meddele hvordan du løser det.
Jeg tror imidlertid at det skal løses slik:
Takregel, type 45x145
Bisonduk
lekter, type 12mm som går ned over fotplaten og ligger på og langsmed takåsen
spikerlekter for platen
plater
Det er den der lekte som skaper et rom så det går an å sette en spikerregel ved takavslutningen og samtidig kunne dra over duken
Klikk her for å svare