Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 innlegg
Finnes det ikke bedre leverandører til billigere priser ved et nybygg? Rinkabyrör, elbutik og soliduct eksempelvis.
Huseier
· Sörmland
· 1 482 innlegg
Jeg har ved noen panikktilfeller måttet dra til Biltema og kjøpt elartikler som uttak, kabel og også noen VVS-artikler.
Synes deres elartikler gulner veldig fort, det er ganske mye skjegg igjen i boksene etter støping, og litt sånn med festene.
Av VVS har jeg kjøpt avløpsrør, "balofixer" og noen krommede samt vanlige kobberrør.
Som superdupermegahendig hjemmemekker blir tydelige monteringsanvisninger med tiltrekkinger osv. satt pris på. Det synes jeg Biltema mangler generelt.
Ved mer planlagte ting hvor jeg har beregnet hva som skal monteres, har jeg i stedet handlet fra elbutikk og Rinkaby. Jeg synes det føles bedre med merkevarer i huset, Biltemaproduktene fases ut etter hvert som jeg ser.
Synes deres elartikler gulner veldig fort, det er ganske mye skjegg igjen i boksene etter støping, og litt sånn med festene.
Av VVS har jeg kjøpt avløpsrør, "balofixer" og noen krommede samt vanlige kobberrør.
Som superdupermegahendig hjemmemekker blir tydelige monteringsanvisninger med tiltrekkinger osv. satt pris på. Det synes jeg Biltema mangler generelt.
Ved mer planlagte ting hvor jeg har beregnet hva som skal monteres, har jeg i stedet handlet fra elbutikk og Rinkaby. Jeg synes det føles bedre med merkevarer i huset, Biltemaproduktene fases ut etter hvert som jeg ser.
Allvitende
· Västra götaland
· 10 917 innlegg
Det store problemet ved nybygg er jo at det går med store mengder, og biltemas lagerbeholdning er jo, for å si det pent, varierende... De har jo ikke store mengder ventilasjonsrør, avløpsrør, bend etc, så man må jo regne med å dra dit ti ganger for å få alt....
Jeg skulle kjøpe en r15 plugg i går for eksempel, og det fantes en. Lagerstatusen i appen sier 5+...
Jeg skulle kjøpe en r15 plugg i går for eksempel, og det fantes en. Lagerstatusen i appen sier 5+...
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Generelt sett så passer jeg meg nå for Biltema etter et par hendelser.
Så nå blir det JULA når jeg handler på lavprisbutikk i stedet for byggevarehuset.
- En håndkletørker holdt på å brenne ned hele vårt nybygde hus.
Bare flaks hindret en katastrofe:
https://www.byggahus.se/forum/el/195763-elektrisk-handdukstork-brand-varning.html
- Brukte Biltemas ankervrider for å feste garasjens takstoler i bæringen med vinkelplater.
Mange av skruene brast, så hodet løsnet etter noen dager. Taket så ut til å ligge løst.
Så nå blir det JULA når jeg handler på lavprisbutikk i stedet for byggevarehuset.
Personlig har jeg ingen gode erfaringer med Biltema. Et par eksempler:
- Kjøpte en dusjblander. Etter noen måneder begynte den å ruste på utsiden. Etter fem måneder var det nesten umulig å vri på håndtakene da de satte seg fast.
- Kjøpte samtidig en komplett dusj med takdusj eller hva de nå kalles. Plastikken begynte å gulne og sprekke etter bare noen måneder. Etter ett år så den ut som den hadde vært der i 20 år.
For øvrig synes jeg generelt at Biltema er dårlige på å håndtere reklamasjoner. På Jula er det bedre, og hvis noe går i stykker får man det byttet uten diskusjoner.
- Kjøpte en dusjblander. Etter noen måneder begynte den å ruste på utsiden. Etter fem måneder var det nesten umulig å vri på håndtakene da de satte seg fast.
- Kjøpte samtidig en komplett dusj med takdusj eller hva de nå kalles. Plastikken begynte å gulne og sprekke etter bare noen måneder. Etter ett år så den ut som den hadde vært der i 20 år.
For øvrig synes jeg generelt at Biltema er dårlige på å håndtere reklamasjoner. På Jula er det bedre, og hvis noe går i stykker får man det byttet uten diskusjoner.
Magnus E K
Huseier
· Östergötland
· 4 599 innlegg
Magnus E K
Huseier
- Östergötland
- 4.599 innlegg
Jeg har ikke handlet overdrevent mye på Biltema, men har for eksempel en varmtvannsbereder (30-liters) som har fungert feilfritt i drøyt to år. (Sitter i fyrrom med sluk og uten brennbare materialer i nærheten som burde begrense skaden om/når den løper løpsk...)
Det eneste jeg kan komme på som jeg har kjøpt på Biltema som var åpenbart søppel var en elementnøkkel som hadde så tykt gods at den ikke passet (skaffet en annen i en ekte VVS-butikk).
Det eneste jeg kan komme på som jeg har kjøpt på Biltema som var åpenbart søppel var en elementnøkkel som hadde så tykt gods at den ikke passet (skaffet en annen i en ekte VVS-butikk).
Klikk her for å svare