Jeg tenkte å legge fliser i større delen av kjelleren min, minus peisestue og et rom som allerede har regulert tregulv, det handler kanskje om 80 kvadrat. Siden vi ikke tilbringer mye tid i kjelleren, er utseendet mindre viktig og ensfargede fliser løsningen. Men hvor billig kan man komme unna og hva er forskjellen mellom det billige og dyre? Har sett at f.eks. Bauhaus selger fliser fra 29:-/kvadrat, er dette greie saker? Noen som har erfaring med lignende situasjon?

Vi kjøpte det vi trodde var billige fliser (79:-/kvm). Siden vi også var usikre på kvaliteten (på grunn av prisen) så ba vi om å få ta med en prøveflis hjem. Den flisen viste vi til flisleggeren som skulle legge gulvet, for å få en uttalelse. Han mente at det absolutt ikke var noe problem med den flisen. Så vi dro og kjøpte flisene og lot ham legge dem. Hittil ingen problemer.

Men det som er lett å glemme er at det er alt rundt omkring som koster. Avrettingsmasse, lim, fug osv. Det er der kostnaden vil komme.

Så hvis du velger mellom de flisene og andre som koster under hundrelappen, synes jeg du skal ta de du liker best. Det gir så liten forskjell i prisen uansett.

Mange av de billige platene kan ha et skjørt overflatesjikt, mister du et verktøy eller noe annet så flyr det fliser fra det. Det er mer som fliser enn klinker. Så test med noe skarpt på en plate.

Takk. Jeg får rett og slett stille meg og slå i stykker noen fliser i butikken. ;)

Selvfølgelig tilkommer det en hel del materialkostnader, derfor hadde det vært perfekt med billig fliser da det handler om ganske store overflater.

Det finnes også muligheter for å kjøpe klinker på helpall for å få ned prisen om jeg har forstått det riktig. Må sjekke det opp.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.