Hei alle glade!

Planlegger å reise til Tyskland og Polen til våren med bobilen vår.

Byggematerialer sies å være billigere i Polen enn i Sverige.

Hvordan er det med fliser og klinker?

Noen som vet?

Kanskje også noen tips om innkjøpssted i nordvestlige Polen.

(Jo, jeg har en bobil som kan laste 600 kg (!) nyttelast.) :)

• Liker
pfv
  • Laddar…
600 kg !!!....da blir det ikke særlig mye flis....

Problemet er ellers....
.....Det er ikke så mye billigere i Polen om du sammenligner samme kvalitet
.....De har en noe annerledes smak når det gjelder mønster og farger.
....da er det litt bedre i Tyskland men da prisene er noe høyere enn i Polen.
Ikke engang jeg som bor i Skåne synes det er bryet verdt å dra dit og handle for den lille fortjenesten det blir....

Hei Roland!

Er selv tidligere skåning (Lund).

Det finnes andre ting som er billigere i Polen, f.eks. varene fra Apoteket Göken!

Tenkte å kombinere ferie med diverse innkjøp av kjøleskap, en mindre mengde klinker samt tollens kvantum av drikkbare ting.

Itaka skrev:
Det finnes andre ting som er billigere i Polen, f.eks. varene fra Apoteket Göken!

Trodde å kombinere ferie med diverse innkjøp av kjøleskap, en mindre mengde klinker samt tollens kvantum av drikkbare saker.,
Nå begynner det å ligne noe. :).
Problemet her nede, ved besøk i Tyskland, er at tollen slår ned på overlast.
Blir en bedre investering om du bruker de 600 kg lastekapasitet på kvalitetsprodukter fra Bordershop eller Calles i Burg.:cool:

jeg har handlet ganske mye fliser i Polen og jeg synes det har vært billig sammenlignet med norske priser..

bl.a. 10*10 fliser for ca 90:- / kvm de lå på ca 700:-/kvm her hjemme, men da har jeg ikke vært på de store byggevarehusene men i flisbutikker med stort utvalg italienske fliser..

Hvitevarer har jeg aldri opplevd at har vært spesielt mye billigere, så det har jeg aldri kjøpt med tanke på alt bryet ved evt feil

Handlet mesteparten av byggematerialet i Polen, sparte 130.000 rett av allerede første runden. Da var det likevel bare tilsvarende 50 paller.

Johan- skrev:
Handlet mesteparten av byggematerialet i Polen, sparte 130.000 rett av allerede første runde. Da var det likevel bare tilsvarende 50 paller.
Ja, ok men 50 paller er langt fra 600 kg :cool:

roland53 skrev:
Ja, ok men 50 paller er langt fra 600 kg :cool:
600kg kjøkken innebar en besparelse på litt over 25.000. Det er ikke i stafflingen av varene besparelsen finnes. Forhandlingsteknikk og vite hva som møter opp kvalitetskravene. Noen paller tar man lett hjem fra Krakow til midterste Norge for under 4000kr.

Johan- skrev:
600kg kjøkken innebar en besparing på rett over 25.000. Det er ikke i stablingen av varene besparelsen finnes. Forhandlingsteknikk og vite hva som møter kvalitetskravene. Noen paller tar man lett hjem fra Krakow til midtre Sverige for under 4000kr.
Ikke mist fokus på TS sitt spørsmål. Det gjaldt 600 kg fliser og IKKE kjøkken.
Og nettopp fordi fliser er tungt blir det ikke særlig mange m2 og derigjennom ingen kjempestor besparing. :D

roland53 skrev:
Ikke mist fokus fra TS sitt spørsmål. Det gjaldt 600 kg klinker og IKKE kjøkken.
Og nettopp fordi klinker er tungt, blir det ikke særlig mange m2 og dermed ingen kjempestor besparelse. :D
Du har rett, samtidig som jeg burde ha vært overtydelig ;)
TS kan unne seg en billig ferie i Polen (+Tyskland), i ro og mak velge ut de rette flisene (billigere i mindre byer, unngå storbyer nær fergeleier). Deretter sende hjem flisene med lokal frakter, 600 kg er som nevnt ikke mye flis. Ingen videre ferie å ha hele ekvipasjen full med bygningsvarer som skaver og skitner til og unødvendig slitasje på et dyrt kjøretøy. Polske fraktere legger 1000 kg på en pall, til syvende og sist er det ikke lønnsomt å kjøpe eksklusive fliser i Sverige hvis man trenger mer enn til bare ett bad.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.