Har et suterrenghus der vi tenker å støpe en trapp i skråningen langs huset (venstre i bilde). På motsatt side den tenkte trappen finnes et L-støtte (høyre i bilde).
Spørsmålet er om jeg kan "støpe sammen" trappen med veggen og L-støtten? Eller er det passende med en "bevegelsesfuge"/spalte mellom trappen og veggen/L-støtten?
Husveggen består av thermomur (skumplastlag ytterst) som gjør at veggen kan ta opp visse bevegelser.
Kan det være klokt fra frostsprengningens perspektiv med en spalte der vann kan renne ned langs husveggen til dreneringen?
Hvor bred bør man i så fall lage spalten?
Trapp av steiner og plank i en skrånende hage ved siden av et L-støtte på høyre side og en husvegg på venstre.

Kontroller spikene til vindusblekkene, det er ikke uvanlig at de løsner fra karmen. Hadde en vannlekkasje fra overetasjen når vinden blåste inn med øsregn til noen sa til meg at jeg skulle sjekke spikene. Trodde ikke så mye vann kunne komme inn gjennom de små hullene.

B bison471 skrev:
Kontroller spikene til vindusblekkene, det er ikke uvanlig at de slipper fra karmen. Hadde en vannlekkasje fra overetasjen når vinden sto på med øsregn til noen sa til meg at jeg skulle sjekke spikene. Trodde ikke så mye vann kunne komme inn gjennom de små hullene.
Feil tråd? :D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.