3.387 lest ·
2 svar
3k lest
2 svar
Betongvegger på kjøkken, sparkle eller gips før maling?
Har kommet til slutten av denne kjøkkenhistorien. Har en jævla masse spørsmål, men der jeg er nå i renoveringen er å fikse vegger lettest men holdbart.
En vegg har vært et spiskammer og en åpen stamme rundt et kjøleskap, der kjøleskapet stod vil nå bli tomt og der er det ikke mer enn betong, der spiskammeret stod kommer en ny i samme mål så det trengs ikke mye forarbeid.
Det har sittet tapet ved siden av kjøleskapsstammen, dvs er en kant jeg har fått bort i det minste. Men hvordan i all verden gjør man betongen og hullene så glatt som mulig før maling?
Gips sparkel husfix eller hva er mest egnet og relativt rask og enkel?
En vegg har vært et spiskammer og en åpen stamme rundt et kjøleskap, der kjøleskapet stod vil nå bli tomt og der er det ikke mer enn betong, der spiskammeret stod kommer en ny i samme mål så det trengs ikke mye forarbeid.
Det har sittet tapet ved siden av kjøleskapsstammen, dvs er en kant jeg har fått bort i det minste. Men hvordan i all verden gjør man betongen og hullene så glatt som mulig før maling?
Gips sparkel husfix eller hva er mest egnet og relativt rask og enkel?
Skal du bare fylle igjen små hull hadde jeg valgt husfix og deretter slipt/malt.
Trenger du å bygge opp noen millimeter hadde jeg bredsparklet, slipt og malt.
Er det større ujevnheter eller overgang mellom ulike materialer hadde jeg lagt på 10mm gipsputs med fibernett i, deretter revet/filtet/brættet og malt.
Lykke til.
Er det større ujevnheter eller overgang mellom ulike materialer hadde jeg lagt på 10mm gipsputs med fibernett i, deretter revet/filtet/brættet og malt.
Lykke til.
X xLnT skrev:Skal du bare fylle igjen små hull hadde jeg valgt husfix og så slipt/malt.
Er det større ujevnheter eller overgang mellom ulike materialer hadde jeg lagt på 10mm gipsmørtel med fibernett i, så revet/filtrert/glattet og malt.
Lykke til.
Hei takk for svar altså er det vanskelig å avgjøre veggflaten langs med skapet er fint bortsett fra en avlang grop og kanter langs med vinduet som er ved siden av kan legge ved bilde man ser nøyaktig hvor spiskammeret kommer til å stå der det hvite slutter så resten skal i første omgang males hvitt men grunnarbeid kreves som sagt er det en fugekant hele veien men den går å hakke bort i alle fall ..
Klikk her for å svare