13.777 lest ·
34 svar
14k lest
34 svar
Betongskrue går av under montering
Akkurat. Å bore er nok blant det verste man kan gjøre der. Jeg ville vært veldig nøye med korrekt åndedrettsvern og i det minste hatt kontroll på vindretningen.M MagHam skrev:
Ærlig talt ville jeg nok prøvd å løse støtten for bærelinjen på en annen måte for å unngå å berøre det der.
Det er lett å dra av en 6mm betongskrue om du drar med sperr-skaft. Det er vanskelig å ikke dra så det blir belastning i sidelengs samtidig. Dra med muttertrekker i et renblåst hull så har du et sterkere og enklere montasje.
Och vad skräms du för. Det är bara ca 5 mm eternitrör och sen betong innanför. Men kanske du är en av dommedagsfolket på forumet. Som anser att bara titta på eternit är livsfara.tommib skrev:
Boret for grunt? Lättbetong er jo ganske porøst, så merkelig at skruen brekker. Er det virkelig lettbetong? Er det hardt materiale så bruk plugg eller ekspansjonsskruer.J Jörgen_35 skrev:Skal skruve fast en bjelke i betongstøtte. Kjøpte disse skruene etter anbefaling i byggevarehandelen: [lenke]
Dimensjon 6 x 100. Boret 6 mm hull som man skal. Skruen går inn et par omdreininger, så blir det veldig tregt, og når jeg tok i mer, så gikk den helt av. Trenger jeg et større hull, eller hva kan ellers være galt?
Hei! Disse skruene krever at hullene er rene og man trenger oftest å trekke ut skruen helt og prøve igjen, trekke litt ut og prøve igjen. Skrur mye med disse og av og til ryker de. Disse skruene egner seg ikke for hengende last, bruk betonganker i stedet, evt. plugg og fralla.J Jörgen_35 skrev: