Hei skal fjerne en betongplate i kjelleren for å isolere og støpe nytt til et bad som skal anlegges på 20 kvm.
Bygget 69. Er asbest i platen vanlig?
Har tatt mengder asbestprøver på lim og fugemasse og lettbetong med mere under renovering men aldri fått indikasjon på asbest.
Armering på 60-tallet var det uvanlig?
Bygget 69. Er asbest i platen vanlig?
Har tatt mengder asbestprøver på lim og fugemasse og lettbetong med mere under renovering men aldri fått indikasjon på asbest.
Armering på 60-tallet var det uvanlig?
Ytterst sjeldent om det skulle være asbest i betongen, har aldri sett eller hørt om det. Angående platen, med årgang 69, så er det mest sannsynlig at den er støpt direkte på bakken under. Det var ikke vanlig med armering i platen på den tiden, da det ofte ikke ble støpt for bærende funksjon, men ingenting er hugget i stein om det. Kan finnes armering som en matte.
Takk 🙏!J jonaserik skrev:Ytterst sjeldent om det skulle være asbest i betongen, har aldri sett eller hørt om det. Angående platen, med årgang 69, så er det mest sannsynlig at den er støpt direkte på bakken under. Det var ikke vanlig med armering i platen på den tiden, da det oftest ikke ble støpt for bærende funksjon, men ingenting er hogd i stein om det. Kan finnes armering som en matte.
Klikk her for å svare
