Hei

Jeg har kjøpt en mursteinbygning fra 1953 i 2 etasjer, 100 kvm per etasje. Huset har ingen kjeller og er bygget med grunnsuler med mellomstøpt betonggulv. Konstruksjonen over betonggulvet er varierende, og jeg vil rive ut alt og legge et nytt gulv over det gamle betonggulvet.

Har tenkt å støpe et nytt lag betong over det gamle med en form for fuktsperre imellom. Passer samtidig på å legge inn gulvvarme i kombinasjon med bergvarme. Hva er den beste måten å gjøre dette på? Er det riktig / feil å legge inn en fuktsperre mellom betonglagene. Hvilke materialer bør jeg bruke? Er dette en god konstruksjon som holder markfuktighet ute fra huset?

Veldig takknemlig for svar.

Det normale er vel å meisle bort det gamle gulvet, isolere og støpe et nytt gulv. Om du ikke har så god takhøyde at du enkelt kan bygge oppover.
Sjekk kjellerprosjekt-avdelingen her på forumet, der finnes det masse informasjon.

Fuktsperre midt i betongen synes jeg virker rart.

Hei, ja bilte bort det gamle gulvet (en del i tre annet i fliser, og en del matte på tre = fukt) har jeg tenkt å gjøre og når jeg skriver fuktsperre mener jeg nok isolasjon :-)

Hvilken type isolasjon skal man legge og legges den mellom det gamle betonglaget og det nye, eller støper man og deretter legger isolasjonen oppå? Hva med å legge inn gulvvarme i denne konstruksjonen, er det en god idé eller fyrer man da for kråkene?

Takk Pinebar, ser lovende ut..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.