S
Jeg holder på å renovere datterens soverom, og da har vi revet bort de gamle masonittplatene på 2 innervegger, på den andre siden av veggene er det fine vegger og nytapetsert, så de skal jeg ikke gjøre noe med. Masoniten sitter fastspikret med spiker som går gjennom stenderne og stikker ut cirka 1 CM på den andre siden.

Bøye spikeren er ikke aktuelt, da blir det nesten umulig å rive andre siden i fremtiden hvis det skal gjøres. Så klippe eller kanskje kappe? Hva sier ekspertene, skulle gjette at det er minst 150 spiker.

Kan du ikke dra ut spikeren? En skikkelig hovtang og et brekkjern!

Tigersag med metallblad

S
Spikene holder jo fast masoniten i det nyrenoverte badet, så den blir nok værende :)

Jeg hadde hatt en venn som holdt oppe en plate som beskyttelse, og brukt vinkelsliper tror jeg. Eller tiger som ovenfor med et dyrere metallblad

• Liker
Thomas59
  • Laddar…
SueCia skrev:
Spikene holder jo fast masoniten i det nyrenoverte badet, så den vil nok bli værende :)
Har du masonit på vegger i et nyrenovert bad?

SueCia skrev:
Spikene holder jo fast masoniten i det nyrenoverte badet, så den blir nok værende :)
Har du masonitt i et nyrenovert bad??

S
vectrex skrev:
Har du masonitt i et nyrenovert bad?
Det ble renovert før jeg kjøpte meg inn i huset. Men ja, det er matte limt på eksisterende masonitt.
Antar av reaksjonene deres å dømme at masonittvegger ikke egner seg i bad?

Jeg begriper ikke. Du vil ikke trekke ut spikeren fordi den holder fast masonit på andre siden også? Er det riktig oppfattet?

S
Det er spissen på spikene som holder fast masoniten i badet som stikker ut gjennom bjelkene, derfor må de være der siden veggen ellers vil rase inn.

I
SueCia skrev:
Renoverades før jeg kjøpte meg inn i huset. Men ja, det er matte limt på eksisterende masonitt.
Antar av deres reaksjoner å dømme at masonittvegger ikke egner seg i baderom?
Det høres litt merkelig ut med masonitt i baderom, det synes jeg også. Men er det en våtromsmatte holder den tett uansett hvilken vegg den er limt på.
Bruk et multiverktøy for å kappe spikrene om du må.
(Setter du 12mm gips trenger du kanskje ikke bry deg om dem i det hele tatt, om du får opp platen akkurat der den skal være, bare å presse på med en gummiklubbe, det forutsetter selvfølgelig at spikrene stikker rett ut fra reglene).

Sist redigert av en moderator:
Endebiter:
Endavbiter med røde håndtak på hvit bakgrunn.

• Liker
OlaDah
  • Laddar…
Vinkelsliper overlegent raskeste valget og mye billigere enn å bruke multikuteren.

• Liker
Thomas59
  • Laddar…
I
TommyJ skrev:
Vinkelsliper overlegent raskeste valget og mye billigere enn å bruke multikutteren.
Problemet er gnistdannelse, ellers, ja visst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.