Y
Skal heve noen gulv. Husker ikke om eksisterende er 32mm undergulv.. så skal det nå legges 12mm undergulv oppå.

Finnes det noen skikkelig gode skruer for dette... og skal man bruke vanlig trelim?

Som en glad amatør så tenker jeg rent spontant 4,2x41mm sponplateskruer og lime platene med vinterlim. Skru tvers over med cc60 og cc30 på kort/langsidene.

Så hadde nok jeg gjort iallfall... :blushing:

Sist redigert:
Y
Vinterlim? Hva er det og hva er begrunnelsen for å velge akkurat det?
butikken (via nettet) hadde ingenting som hette det. Er dette noe vanskelig å finne eller som går under et annet navn?

Finnes en skrue som har reversgjenger, kommer ikke på hva den heter, men sikkert noen her på forumet som har en boks i bokhyllen ved siden av datamaskinen som kan kikke.:) Den presser platene bra ned.

Jeg hadde brukt vanlig trelim med mindre du har minusgrader når du skal skru.:rolleyes:

Vinterlim er vanlig trelim for vinterbruk (tror det er glykol involvert) som både Casco og Bostik har som standard i sine sortiment, lett å få tak i en hvilken som helst vanlig byggevarebutikk og finnes i 4 liters dunk hvis det skal limes mye. Det skal visstnok også være spesielt egnet for å lime sponplater og undergulv og anbefales av de fleste produsenter av sponplater.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.