Om noen måneder kommer ingen slaps og snø, er det ikke bare å vente til da?
Sorry, kunne ikke la være....
Men til spørsmålet så kan jeg ikke tilføre noe vettig.....
Ikke løst ennå, men det ser ut til at jeg på hver kortside monterer høye bord med en lyskaster øverst vinklet nedover. Sitter lyskasterne for lavt, blender de.
Har fundert litt på ditt problem. Jeg vokste opp på hockeybaner uten kunstis, og det fantes ingen metoder for å beskytte isen, en breii snøskuffe var det som gjaldt, som man også skyflet vannet med. Da Frölunda Hockey hadde sin siste utendørskamp hadde de heller ingen løsning annet enn å stole på været, men de hadde jo kunstis så det lettet nok en del. Det hadde vært interessant om noen kunne dele en lur løsning.
Selv om jeg vokste opp med en måneskinnsbane har jeg ingen gode svar på å få isen jevn annet enn å spyle.
Husker mest den evige måkingen (fullstor rink), mange timers måking for en times spill på ujevn is før man skulle hjem og spise middag. Var man heldig kom noens far med en traktor og tok det meste.
Gøy med en egen rink i hagen! Hvis jeg ikke husker feil var det Eric Lindros sin far som ordnet rink i bassenget deres om vinteren (eller om han bygde en rink slik som du har gjort) for at Eric skulle kunne trene ekstra som ung.
I min ungdom (60-70 tallet) så brøyta kommunens karer isen på min lokale utendørsrink med en "Belos", en kraftig tohjulstraktor. Som jeg husker det hadde de både et blad for snørydding og et skarpt blad for å "skrape" isen. Belos-maskinene finnes på finn.no for "varierende" priser. - kan være billigere å kjøpe maskin enn å bygge en ishall...
Hva er problemet? At det kommer slaps, bare å skrape bort.
Eller at isen smelter på grunn av plussgrader, da gjelder det å kjøpe en masse isopor og legge på i tide.
Et tak. Helt enkelt.
Av litt reglar og en stor engangs-presenning, det kommer sikkert til å gå åt he---e når det kommer våtsnø men du har jo prøvd i alle fall da.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.