3.143 lest ·
17 svar
3k lest
17 svar
beregne vinkel på rennekroker
Vet ikke riktig hvor jeg skal post spørsmålet mitt, men tenker at det er litt med byggteknikk å gjøre.
Jeg har bygget et hus til robotgressklipperen min, skal nå fikse takrenner og nedløpsrør.
Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få ut vinkel på takfotsbord.
Finnes det noen vanligrar sjel som kan hjelpe meg å regne ut det.
Hvis alt stemmer så er taket 30 grader håper jeg, ikke helt sikkert.
Har ikke en aning om hvordan jeg skal få hvilken, vinkel jeg trenger ha på rennekrokene for at det skal være riktig.
Jeg har bygget et hus til robotgressklipperen min, skal nå fikse takrenner og nedløpsrør.
Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få ut vinkel på takfotsbord.
Finnes det noen vanligrar sjel som kan hjelpe meg å regne ut det.
Hvis alt stemmer så er taket 30 grader håper jeg, ikke helt sikkert.
Har ikke en aning om hvordan jeg skal få hvilken, vinkel jeg trenger ha på rennekrokene for at det skal være riktig.
surris
Bygningsveteran
· Sverige
· 1 692 innlegg
surris
Bygningsveteran
- Sverige
- 1.692 innlegg
Bedreviter
· östergötland
· 2 774 innlegg
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Legg et vater på vindsbordet og tegn en vannrett og en loddrett linje. Du får da en rettvinklet trekant der en del av kanten på vindsbordet utgjør hypotenusen. Mål de to sidene du har tegnet og beregn takvinkelen som arctan(stående side delt på liggende side).
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 innlegg
Dette bygget er mer avansert enn jeg forsto.
Er det kunden som har ombestemt seg eller er det prosjektereren som ikke har kontroll på hva som skal inn? Det er jo slik med husbygging noen ganger, men som håndverker så blir man jo litt lei av at de ikke kan bestemme seg eller har kontroll på greiene... jeg håper du jobber på løpende regning...L luckmålare skrev:
😂
Fint ellers! 👍
Hahah… Nei, det er alt jeg selv, dessverre ikke noen å skylde på😂😉T Testarn skrev:Er det kunden som har ombestemt seg eller er det prosjektereren som ikke har kontroll på hva som skal inn? Det er jo sånn med husbygging noen ganger, men som håndverker blir man jo litt lei av at de ikke kan bestemme seg eller har kontroll på greiene... jeg håper du jobber på løpende regning...
😂
Fint ellers! 👍
Så bare å begynne på nytt, får se når man faktisk tar tak i huset igjen. Det er kaldt å stå i garasje og ordne med det.