65.731 lest ·
22 svar
66k lest
22 svar
Belastning av konstruksjonsregel før den går av?
Ok men da er jeg nok på banen i hvert fall hva gjelder beregningen. Er nok precis som du sier at balken regnes som fastsatt ... har i og for seg ulike solider for hver del men vet ikke riktig hvordan programmet tolker kontakten... jeg har definert randbetingelsen at støttene står på en "fixed support"
peternicklas
Utestengt
· halland
· 4 463 innlegg
peternicklas
Utestengt
- halland
- 4.463 innlegg
Min sterke anbefaling er å IKKE bruke FEM hvis man ikke kan dette 100%. Det er så mye som kan gå galt.
Finn fram papir og blyant og bruk det i stedet. I dette tilfellet må materialets orientering gjøres slik at fibrene i treet ligger riktig. Tre er en type kompositt, og det kreves spesielle elementer i FE-programmet for å kunne regne det riktig.
Finn fram papir og blyant og bruk det i stedet. I dette tilfellet må materialets orientering gjøres slik at fibrene i treet ligger riktig. Tre er en type kompositt, og det kreves spesielle elementer i FE-programmet for å kunne regne det riktig.
Jeg er nok enig med taleren ovenfor. Jeg bruker selv aldri FEM for å finne en verdi på f.eks. deformasjon eller påkjenning. Derimot bruker jeg det ofte for å se hvilken/hvilke del(er) av en detalj som er mest påkjente og for å prøve optimaliseringer av geometrier.

Jeg vil legge en regel på tvers over et tredjekk, ca. 6-7 meter lang.
Denne vil jeg bruke som høyeste punkt i et lite plasttak som regnbeskyttelse (ca. 3 x 4 meter) over en sofa.
Jeg vil helst unngå limtrebjelke...og stolpe midt i terassen.
Skulle man kunne få til en spesialløsning???
Har du fått noe bra svar??
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Byta ut gångjärn innan eller efter omlackering?
Kök -
Installasjon av radiatorer i kjeller med oppforede vegger. Rive før
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Tänk efter innan du väljer produkter från Gustavsberg
Badrum -
Hur lång kan kabeln vara innan det blir överbelastning?
El -
Hur länge ska en leca-grundmur bränna innan belastning?
Grund & Markarbeten