Hei til alle dere kunnskapsrike på forumet!

Jeg og min samboer har nettopp flyttet inn i en eierleilighet fra 1959. Det er den første leiligheten vi har kjøpt, og dermed skal også den første renoveringen begynne. Vi har ingen tidligere erfaring med noe lignende, men vi ser frem til å lære oss av prosessen (les: deres kunnskap er gull verdt)! Kan også nevne at dette er mitt første innlegg, men sannsynligvis ikke det siste :)

Nå til saken....

Når vi fjernet dørkarmen rundt ytterdøren, fulgte et stykke av puss?! som teglveggen er dekket med bort. Skulle selvsagt ha skåret gjennom malingen og så videre før jeg begynte å bryte (lærdom!). Deler av det som er igjen har også løsnet fra veggen og sitter som en løs kake utenpå.


Skadet området rundt en ytterdør, med flassende puss og synlig isolasjon bak, på en vegg i en bolig fra 1959.
En hånd drar i løst ytterlag av en vegg, der isolasjon og mur er synlig under det løse pusslaget.

Spørsmålene...
  1. Hvilke materialer utgjør de ulike lagene på bildene?
  2. Bør jeg rive bort de delene av det ytre laget som sitter løst?
  3. Hvordan skal jeg på best mulig måte bygge opp det som er revet, og med hva?

Takk på forhånd!
 
Dette er nok en opplevelse som de fleste som har begynt å renovere en leilighet med pussede vegger kan kjenne seg igjen i.

Søk her på forumet på "gipsputs" for den enkleste metoden å reparere mindre skader på pussede vegger.
 
  • Liker
gaia
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Det her er nok en opplevelse som de fleste som har begynt å renovere en leilighet med pussede vegger, kan kjenne igjen seg i.

Søk her på forumet etter "gipsputs" for den enkleste metoden å reparere mindre skader på pussede vegger.
Takk for tipset! Skal straks lese disse trådene nøye.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.