Jeg og min samboer har nettopp flyttet inn i en eierleilighet fra 1959. Det er den første leiligheten vi har kjøpt, og dermed skal også den første renoveringen begynne. Vi har ingen tidligere erfaring med noe lignende, men vi ser frem til å lære oss av prosessen (les: deres kunnskap er gull verdt)! Kan også nevne at dette er mitt første innlegg, men sannsynligvis ikke det siste
Nå til saken....
Når vi fjernet dørkarmen rundt ytterdøren, fulgte et stykke av puss?! som teglveggen er dekket med bort. Skulle selvsagt ha skåret gjennom malingen og så videre før jeg begynte å bryte (lærdom!). Deler av det som er igjen har også løsnet fra veggen og sitter som en løs kake utenpå.
Spørsmålene...
Hvilke materialer utgjør de ulike lagene på bildene?
Bør jeg rive bort de delene av det ytre laget som sitter løst?
Hvordan skal jeg på best mulig måte bygge opp det som er revet, og med hva?