Rødt ladhus i metall med dobbeltfalset bandtekking, store vinduer og et lite basseng foran, omgitt av brosteinsdekke. Svart, moderne ladhus med tak og fasade i mattsvart, dobbelfalsad plåt. Huset står i grønt landskap med blå himmel i bakgrunnen.

Hei!

Vi er helt solgt på dobbeltfalset bandtekking, både estetisk og praktisk. Riktig gjort burde vi ha et vedlikeholdsfritt hus i mange år, eller er det noe å passe på?

Vårt hus er inspirert av låvehus, ca. 7,5 x 17 m, mønehøyde 7,5 m. Ingen vinkler eller kroker. Vi tenker både tak og fasade i samme metall.

Vi bygger på vestkysten, men på landet med havet ca. en km fra oss. På grunn av salt miljø tenker vi oss aluminium, lakkert svart matt eller mørk grå. Blikkenslager får gjøre jobben. Ikke klikk som Plannja trend da vi synes det blir for «dødt».

Noen tanker?
Legger ved noen eksempelbilder.
Smaken er som baken, derfor kan negativ mening og smak utelates.
Takk på forhånd!

• Liker
richardtenggren
  • Laddar…
Jeg hadde lett gjort det hvis jeg ikke bodde i et 1 1/5 plans hus fra 30-tallet...
Men sørg for å finne en dyktig blikkenslager...
Det der er lett å få til å se ut som en togkrasj...

• Liker
projektetthem og 1 annen
  • Laddar…
richardtenggren
Høgskolen Dalarna bygde jo sitt labb med bandtäckning sponset fra SSAB, deres Prelaq Energy(?) tror jeg bestemt. Kanskje er et bra valg om dere overveier dette :)

Dessverre etterlot utførelsen mye å ønske;

Bygning ved Högskolan Dalarna med svarte paneler fra SSAB, under blå himmel. Grønt gress og liten allé i forgrunnen.

Jeg digger dine eksempler og kunne lett tenke meg denne typen fasade på et nybygg :)

• Liker
projektetthem
  • Laddar…
Vi har falsede blikktak på huset og tre ting å tenke på slår meg:
  • Det blir solbleket etter noen tiår og så vidt jeg vet ikke noe man maler over selv. Så man bør nok tenke på en farge som fungerer bleket.
  • Det blir veldig varmt. Sørg for å isolere skikkelig og kanskje bygge på et sted der man gjerne vil generere så mye varme som mulig.
  • Det bråker en del, spesielt ved regn. Tenk på om man kan lydisolere på noen måte, eller i det minste sikre at lyden ikke plager dere.

• Liker
projektetthem
  • Laddar…
Nærbilde av en nybygd, grå bygning med moderne design og stålkledning, opplyst av solen, plassert på en anleggsplass med grus rundt. Bygningsarbeid med stillas mot en blå himmel, taktekkere arbeider på et nesten ferdig metalltak i landlig område.
Nå nærmer det seg sluttresultatet!
Takknemlige for at vi fant blikkenslagere som forsto vår visjon

• Liker
CSMA og 5 andre
  • Laddar…
Synes at det er skikkelig kult

• Liker
projektetthem
  • Laddar…
Kjempefint! Du vil ikke dele med deg av vegg- og takkonstruksjon, hvilke lag dere har valgt osv?

Hadde vært moro å ha deres bygning som nabo, jeg bygger alt med tre selv, så kontrastene med de to husene hadde vært gøy å se :D

Legg gjerne opp flere bilder når dere er ferdige, så man får se helheten.

• Liker
projektetthem
  • Laddar…
Går an å se litt flere bilder hvis dere følger oss på IG _villalyckan. Når det gjelder konstruksjonsoppbygging kommer det trolig en reportasje senere i år på nettet og i magasiner.

• Liker
Peter_Henry
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.