jeg har en balkong ca 3,6m bred og 1,2 m dyp, gulvet er bandtekket med metallplater.

jeg vil nå sette opp et rekkverk - har tenkt meg impregnert tre for stolper og håndløper og glass imellom.

glasset tenkte jeg feste med klemfester eller ved å spore inn 10-15mm i stolpene.

er usikker på hvordan jeg skal feste stolpene i gulvet mot metallgulvet (kan ikke feste dem fra siden siden det allerede er takrenne - de må festes mot gulvet)

noen som har lignende eller kjenner til noe firma som selger denne typen løsning?

hei ! skal det ikke være noe terrassebord ? det blir varmt om du går barbeint på platen. hvis du nå legger terrassebord, og er avhengig av høyden, legger man bjelker på platen, lager galvaniserte vinkler ca 600 x 300. tykkelse 50 x 5. bolte fast jernene på siden på bjelkene.

jo jeg skal legge terrassebord også - tenkte først ikke at den skulle være sammenbygd med gjerdet om det er det du mener?

mener du at man legger terrassebord og deretter bolter jern i terrassebordet/gulvregelen og deretter i stolpene? - hvis man fester siderekkene i veggen så kanskje det blir tilstrekkelig stabilt - omtrent som en "flytende" trebalkong som ligger oppå platen og som er godt forankret mot veggen. Vinklene fester man mot regelen under terrassebordet pluss i stolpen - pluss at overliggeren festes på en god måte i hver stolpe - finnes det fester som de som brukes i bokhyller for dette formålet (innfelt mutter)?

kanskje det funker - i så fall slipper jeg jo å lage hull i metallgulvet også.

eller mente du en annen løsning?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.