I dag har vi en balkong med terrassebord og en uteplass under, noe som gjør at det regner ned. Vi planlegger å lage en vinterhage under balkongen og holder på å tegne.

Taket kommer til å være lengre enn balkongen, og spørsmålet mitt er egentlig hvordan man fester en balkongs fremre deler med rekkverk i taket?

Jeg tegnet litt raskt med blyant så dere skjønner hva jeg mener

Håndtegnet skisse av en balkong og et uterom under, med trekonstruksjoner og rekkverk, sett ovenfra. Bakgrunnen er et rødt- og hvitprikkete duk.

Taklengden er ca 4 meter og balkongen er tenkt å være drøyt 180 cm fra veggen - tenk litt bredere jodlerbalkong. (utsikten inn til naboens vedskjul er...vel ikke så gøy, så vi har nok vært på balkongen 2 ganger på 8 år - derav reduksjonen)

Så denne bildet: 1280x960_glasracke_aluminium_balkong_1-35558.jpg og selv om vi vil ha en noe slakere helling og ikke like dyp balkong er konseptet det samme. Min tanke har vært å bare skru balkongens terrassebord i bjelkelaget mot fasaden og la terrassebordene låse den fremre bjelkelinjen, men jeg innser nå at det kanskje ikke er riktig vei å gå.

Forslag?

Hei,

Har dere bygget ennå? Vi har en lignende idé og det hadde vært interessant å se.

Samme her

Jonnej Jonnej skrev:
Forslag?
Hvorfor det må være fester med balkongens fremre deler?
Vi har uteplass med tak som går hele veien fra tak. Tenk bare om riktig helling.

• Balkong med hvite rekkverk og tak, sett fra en uteplass som har et overbygg.
  • Takoverbygd terrasse med hvitt treverk og gjennomsiktig takplater tilknyttet rødmalt hus.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.