Vi tenkte å bytte ut nåværende balkong med trelemmer til en ny konstruksjon (men samme mål).
Vi skulle imidlertid gjerne ha en løsning slik at rommet under beskyttes for regn. Nåværende løsning er en halvmesyr, der det som oppbevares under balkongen er halvveis beskyttet. Takoverhenget fremgår av tegningen.
Det hadde vært fint med noen tips om hvordan dette kan løses på en praktisk måte.

Bygningsplan som viser en balkong.

Mats-S
Litt bilder av balkongen og huset tror jeg kan hjelpe fantasien 😉

Mats-S Mats-S skrev:
Litt bilder av balkongen og huset tror jeg kan lette fantasien 😉
Selvfølgelig! Som du ser, oppbevarer vi en hel del rot under balkongen, til tross for at det ikke er skikkelig beskyttet mot regn.

Under verandaen er det oppbevart diverse gjenstander som sykler, potter og materialer, uten skikkelig vern mot regn. Under balkongen er det lagret diverse gjenstander, inkludert blomsterpotter, sykler og bråte, på en uorganisert måte uten regnbeskyttelse.

Det finnes noe som heter flexitak

Skal du værbeskytte tingene under balkongen OG beholde lysinnslipp må du nok glasse inn hele eller deler av området.

Avhengig av hvorfra det ofte regner kan det holde med å slå opp en vegg/glassparti. Skulle dere bygge litt ekstra takutstikk på neste balkong så ville det også hjelpe, men jeg tror det er vanskelig å gjøre estetisk tiltalende.

Jeg hadde heller bygget en separat bod og kastet inn tingene i.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Det finnes noe som heter flexitak
Takk for tips! Ja, det er en mulighet, men vil det ikke samle seg materiale på platen og begynne å vokse alger og mose? Hvordan holder man det rent?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.