Det er mange som stiller spørsmålet om innervegger er bærende eller ei. Men nesten hvert tilfelle er vel unikt, så her kommer mitt spørsmål.
Jeg har markert med rødt de veggene jeg gjerne vil fjerne. Håper at noen kan med denne knappe informasjonen svare på om de er bærende.
Takk på forhånd.
Gulvplan av huset med innvendige vegger merket i rødt som vurderes for fjerning. Vis forskjellige rom inkludert kjøkken, stue, toalett og matsal. Plantegning for øvre plan med røde markeringer på vegger i soverom, stue og kjøkken, spørsmål om disse er bærende. Gult hus med rødt tak, omgitt av trær og hage. En sidedel av huset har en veranda med overbygg.

Veggen ved WC er ikke bærende, men den ved inngangen er det, med største sannsynlighet.

Veggen mellom Entré og spisestue er med stor sannsynlighet bærende, men det er normalt sett ikke noe problem å lage en døråpning.

Anna_H Anna_H skrev:
Veggen mellom Entré og spisestue er med stor sannsynlighet bærende, men det er normalt sett ikke noe problem å lage en døråpning.
Det kan i så fall være et alternativ. Men man må vel da forsterke om man tvinges kappe en stående regel? Og byggesøknad kanskje?

Magnus E K
Jeg skulle startet med å fikse bulken i fasaden og rette opp det skjeve taket.

• Haha
thced og 2 andre
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Jeg ville begynt med å fikse bulkene i fasaden og rette opp det skjeve taket.
:rofl:

BirgitS
W Wilhelm T skrev:
Og byggesøknad kanskje?
Byggemelding trengs når man gjør inngrep i den bærende konstruksjonen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.