Hei!

Jeg er ikke så god på dette med konstruksjoner og spør derfor ekspertisen her om hjelp før vår planlegging.

Vi har nettopp kjøpt en tomannsbolig som vi ønsker å endre planløsningen på angående første etasje.

Vi ønsker å fjerne soverommet i første etasje helt for å forstørre kjøkkenet. Vi ønsker også å fjerne den lille veggen til venstre for fryseren for å skape en mer åpen følelse. (se vedlagt pdf med originaltegning - vår hustype: Cgvb)

Er dette mulig? Jeg tolker tegningen som at det kun er veggene på hver side av badene som er bærende - tolker jeg dette korrekt?

I dag har man fjernet en del av soverommet for å forstørre kjøkkenet noe samt å skape lagringsplass i en ny gang. I forbindelse med dette har man laget en skråstilt inngang til kjøkkenet, og her kommer min bekymring inn i bildet. Hvis dere ser på vedlagt bilde, ser det utvilsomt ut som om det ligger bjelker over åpningen i samme form som den gamle planløsningen.

Det er betongdekke mellom kjeller og første etasje.

Hva tror dere, kan man rive og se glad ut?

Peter

Peter_GBG skrev:
I dag har man tatt bort en del av soverommet for å forstørre kjøkkenet noe samt skape oppbevaringsplass i en ny gang. I forbindelse med dette har man laget en skråstilt inngang til kjøkkenet, og her kommer mitt bekymringsmoment inn i bildet.
Kan du utdype litt.
I vedlagt tegning er det ikke tegnet inn noe soverom i tilknytning til kjøkkenet??

Hvis du ser på plantegningen for Cgvb (den tredje fra venstre) så ser du den originale planløsningen. Legger også ved eksisterende planløsning her:
Plantegning av første etasje med inngang, stue, kjøkken, toalett og vaskerom. Vist med symboler for ulike romfunksjoner.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.