Enda "bærende vegg"-tråd 
Var på bykontoret og fikset, etter litt hjelp, fram tegningene til min borettslagsleilighet. Dessverre så kan jeg ikke noe om sånne tegninger som jeg fikk fra dama.
Vegen jeg vil fjerne er den rødmerkede i denne tegningen:

Og her er den tegningen som jeg ikke forstår så mye av:

Er det greit å ta ned den vegen (etter jeg har snakket med styret så klart)?
Og hvordan vet jeg om det er strøm eller annen skit i vegen?
Takk på forhånd!
Var på bykontoret og fikset, etter litt hjelp, fram tegningene til min borettslagsleilighet. Dessverre så kan jeg ikke noe om sånne tegninger som jeg fikk fra dama.
Vegen jeg vil fjerne er den rødmerkede i denne tegningen:

Og her er den tegningen som jeg ikke forstår så mye av:

Er det greit å ta ned den vegen (etter jeg har snakket med styret så klart)?
Og hvordan vet jeg om det er strøm eller annen skit i vegen?
Takk på forhånd!
4 etasjer og steinhus? Veggen du vil fjerne er 7cm tykk? Hvis huset er bygget i stein og innerveggen er 7 cm tykk, er den ikke bærende. Består da mest sannsynlig av lettbetongblokker og kan fjernes. Snakk likevel med styret først, ettersom de kan ha synspunkter på slike tiltak, selv om du har rett til å gjøre dette.
3 etasjer er huset, og hvor tykk veggen er vet jeg ikke helt, kanskje 10 cm. Vet heller ikke hva huset er laget av.JanneL skrev:4 etasjer og steinhus? Veggen du vil fjerne er 7 cm tykk? Er huset bygget i stein og innerveggen 7 cm tykk, er den ikke bærende. Består den mest sannsynlig av lettbetongblokker og kan fjernes. Snakk imidlertid med styret først, da de kan ha synspunkter på slike tiltak, selv om du har rett til å gjøre dette.
Det går altså ikke å lese noe om veggens bærende eller ikke bærende fra min andre tegning i første innlegget?
Edit:hurk skrev:
Takk for hjelpen!
Det høres jo rimelig ut
Da skal jeg bare snakke med styret før jeg river ned dritten.
Hvordan gjør man med elektriske ledninger? Det finnes to runde lokk på veggen (hver side av åpningen til stuen) der det gjemmer seg ledninger bak. Men jeg vet jo ikke helt hvordan de strekker seg inne i veggen.
Klikk her for å svare