Enda "bærende vegg"-tråd :)

Var på bykontoret og fikset, etter litt hjelp, fram tegningene til min borettslagsleilighet. Dessverre så kan jeg ikke noe om sånne tegninger som jeg fikk fra dama.

Vegen jeg vil fjerne er den rødmerkede i denne tegningen:
ritning%202.png

Og her er den tegningen som jeg ikke forstår så mye av:
ritning%201.png

Er det greit å ta ned den vegen (etter jeg har snakket med styret så klart)?
Og hvordan vet jeg om det er strøm eller annen skit i vegen?

Takk på forhånd!

4 etasjer og steinhus? Veggen du vil fjerne er 7cm tykk? Hvis huset er bygget i stein og innerveggen er 7 cm tykk, er den ikke bærende. Består da mest sannsynlig av lettbetongblokker og kan fjernes. Snakk likevel med styret først, ettersom de kan ha synspunkter på slike tiltak, selv om du har rett til å gjøre dette.

JanneL skrev:
4 etasjer og steinhus? Veggen du vil fjerne er 7 cm tykk? Er huset bygget i stein og innerveggen 7 cm tykk, er den ikke bærende. Består den mest sannsynlig av lettbetongblokker og kan fjernes. Snakk imidlertid med styret først, da de kan ha synspunkter på slike tiltak, selv om du har rett til å gjøre dette.
3 etasjer er huset, og hvor tykk veggen er vet jeg ikke helt, kanskje 10 cm. Vet heller ikke hva huset er laget av.
Det går altså ikke å lese noe om veggens bærende eller ikke bærende fra min andre tegning i første innlegget?

Det faktum at veggen ikke finnes med på det som utgir seg for å være en k-tegning synes jeg er ganske talende. Ikke bærende.

mvh

hurk skrev:
Det faktum at veggen ikke finnes med på det som utgir seg for å være en k-tegning, synes jeg er ganske talende. Ikke bærende.

mvh
Edit:
Takk for hjelpen!

Det høres jo rimelig ut :)
Da skal jeg bare snakke med styret før jeg river ned dritten.

Hvordan gjør man med elektriske ledninger? Det finnes to runde lokk på veggen (hver side av åpningen til stuen) der det gjemmer seg ledninger bak. Men jeg vet jo ikke helt hvordan de strekker seg inne i veggen.

LPP - løses på stedet

Du må sørge for å frese inn spor i tilstøtende vegger samt ha en elektriker stand-by som kan trekke rør og tråd til deg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.