Heisann! Gjennomlest dette forumet om bærende vegger og har ikke funnet mitt svar så nå ble jeg medlem og håper at noen kan hjelpe meg Veggen er ca 2m lang. Det er åpent opp til taket så man ser bjelken i midten hele veien.
Jeg er i ferd med å kjøpe en utbygd fritidsbolig og vil gjøre om litt i planløsningen, men er usikker på om noen av veggene kan tenkes å være bærende. Legger ved her tegning og teknisk beskrivelse
Virkelig! Man vil sikkert klare en vinter der med svært lite energiforbruk
Hva tror dere forresten om tilleggsisolering. Jeg tenkte å bytte ut 50mm mot ny og så 95mm utenpå det og ny panel, stående i stedet. Er det for lite eller vil man klare seg noen vintre med det? Ganske mildt vær her nede i Skåne. Dager med minusgrader kan telles på fingrene. Tenker mest for å slippe å forlenge takutstikk osv.
Planen er jo å rive og bygge nytt større hus etter et par år, så man vil jo ikke bruke altfor mye penger på renovering.
Hytta er forresten utvidet siden den tegningen jeg la opp. Der er et nytt rom der terrassen nede til vest var tidligere, og også der grovkjøkken terrassen var, finnes det en utbygging med rom nå. Har bare ikke fått tak i noen tegning av det ennå.
Huset/hytta er på 70kvm med utbyggingene. Der er allerede en luftvarmepumpe, el-element og en peis, så man burde vel kunne holde det varmt med en 145 isolering?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.