Jeg synes det ser ut til å kunne være en bærende hjertvegg som man har gjort skade på.

Eksakt hva er en hjertvegg?

Etter videre undersøkelser så ser det ut til at den liggende regelen kun går inn 20cm i veggen til høyre og er spikret der i en loddrett regel. Føles ikke som at den kan ta opp særlig mye last siden den hvite hyllen og den nyere flate liggende 2" 4" burde se ut som bananer.
Eller?

Glem spørsmålet om hjertemuren. Wikipedia forklarer det ganske bra :)

Tror ikke det er en hjertemur dog siden den ikke går i husets lengderetning. Det gjør derimot neste vegg jeg skal flytte en dør i, men det blir et senere problem. Og limtrebjelke skal nok løse det problemet.

• Liker
LarssonBygger
  • Laddar…
Gikk fint å rive resten av veggen. Eventuelle svakker må ha vært fra tidligere siden det ikke lå noen vekt i det hele tatt på den tverrgående regelen. Rivd vegg med synlige ledninger og en trestruktur. Veggen er delvis dekket av kryssfinerplater.

• Liker
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Du kan jo sjekke om det svikter noe og benytte anledningen nå til å prøve å rette opp litt i så fall.

Mikael_L skrev:
Du kan jo sjekke om det svikter noe og benytte anledningen nå til å forsøke å rette opp litt i så fall.
Jo absolutt. Når kablene er ferdigtrukket skal jeg sjekke situasjonen og ved behov pumpe opp og forsterke.

Tusen takk for alle svar!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.