Hei. (Håper dette er riktig del av forumet, hvis ikke, flytt til riktig)
Holder på og skal ruste litt i kjelleren etter et totalstopp i avløpet og masse avløpsvann med materiale rant ut over vegger og gulv. Luktet ikke jordbærkake akkurat.
Har nå revet ned alle vegger/gulv og vil nå fjerne en "søyle" som er en rest av en vegg, og er litt bekymret for at den kan være bærende.
Ifølge tegningen skal bare hovedveggen være bærende som går tvers gjennom hele huset fra kjelleren og opp til loftet.
Hva naboen sier så teoretisk skal det ikke være noen problem å rive ned "søylen" siden taket i kjelleren skal være bærende.
Han forklarte det slik at taket er bygget opp på følgende måte. Først ligger det to bord, så er det en bord som står opp på høykant, så to liggende, en stående osv...
Men siden den "søylen" er oppmurt med lecablokker og ovenpå den går det en bjelke som jeg oppfatter som en svill, så er jeg litt undrende.
I rommet som jeg holder på å ruste opp så har det fra begynnelsen vært et lager og en matkeller. Veggen mellom de to er revet.
Noen som har et lignende hus?
Huset er et Mockfjärds Elementhus fra -65
Her kommer noen snobbete bilder i paint fra originaltegningen til hvordan det ser ut i dag.