Satsuki
Som det høres ut - hvor holdbar er uimpregnert kryssfinér ute?
Må man satse på marinekryssfinér for å kunne ha det ute (ikke på bakken), eller klarer vanlig billigere kryssfinér å være ute hvis man overflatebehandler/maler det :confused:

Det kommer jo an på hvor utsatt for vann kryssfiner blir.
I utsatte situasjoner bør du velge marin kryssfiner.
Det er limet som slipper ellers.

Satsuki
Tenkte å bygge et fuglebrett og kanskje noen fuglekasser..... Maler selvfølgelig, men det blir jo stor eksponering for vær og vind. På den andre siden, holder det i 3-4 år er jeg fornøyd, så har jeg nok blitt lei og vil ha noe nytt uansett :)

Bruker vanligvis 12mm formplywood utendørs til litt forskjellige konstruksjoner, koster ca 250:-/platen for en 1200*2400. Holder garantert i 3-4 år men ville ikke valgt det som sidemateriale i en holk uten som bunn og tak.

Maler du, vil det holde dine ønskede 3-4 år. Bruk god grunning og deretter dekkfarge så har du ingen problemer. Malte trevegger skal jo holde og varer lenger enn noen få år. Har selv bygget et utebord av limtre i furu, det er malt "rundt om" og er inne i tredje sesongen – ingen tegn på at malingen begynner å løsne ennå eller andre problemer. Det står ubeskyttet året rundt og jeg regner med at det skal holde minst like lenge til.

Lykke til1
Ronnie

AndersS skrev:
Pleier å bruke 12mm formplywood utendørs til litt ulike konstruksjoner, koster ca 250:-/platen for en 1200*2400. Holder garantert i 3-4 år men ville ikke valgt det som sidemateriale i en kasse uten som bunn og tak.
Det var billig. Byggmax tar 389 kr for formplywood 12 x 1200 x 2500. Siden jeg har litt støpeprosjekter i pipelinen er jeg nysgjerrig på hvor du får den til den prisen.

Beste hilsener
Ronnie

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.