Som det høres ut - hvor holdbar er uimpregnert kryssfinér ute?
Må man satse på marinekryssfinér for å kunne ha det ute (ikke på bakken), eller klarer vanlig billigere kryssfinér å være ute hvis man overflatebehandler/maler det
Må man satse på marinekryssfinér for å kunne ha det ute (ikke på bakken), eller klarer vanlig billigere kryssfinér å være ute hvis man overflatebehandler/maler det
Tenkte å bygge et fuglebrett og kanskje noen fuglekasser..... Maler selvfølgelig, men det blir jo stor eksponering for vær og vind. På den andre siden, holder det i 3-4 år er jeg fornøyd, så har jeg nok blitt lei og vil ha noe nytt uansett 
Bruker vanligvis 12mm formplywood utendørs til litt forskjellige konstruksjoner, koster ca 250:-/platen for en 1200*2400. Holder garantert i 3-4 år men ville ikke valgt det som sidemateriale i en holk uten som bunn og tak.
Maler du, vil det holde dine ønskede 3-4 år. Bruk god grunning og deretter dekkfarge så har du ingen problemer. Malte trevegger skal jo holde og varer lenger enn noen få år. Har selv bygget et utebord av limtre i furu, det er malt "rundt om" og er inne i tredje sesongen – ingen tegn på at malingen begynner å løsne ennå eller andre problemer. Det står ubeskyttet året rundt og jeg regner med at det skal holde minst like lenge til.
Lykke til1
Ronnie
Lykke til1
Ronnie
Det var billig. Byggmax tar 389 kr for formplywood 12 x 1200 x 2500. Siden jeg har litt støpeprosjekter i pipelinen er jeg nysgjerrig på hvor du får den til den prisen.AndersS skrev:
Beste hilsener
Ronnie
Klikk her for å svare