Hei!

Jeg holder på å pusse opp et bad i kjelleren. Jeg lurer på om jeg skal pusse veggene jevne eller om jeg skal lekte ut med stålstendere og sette opp humidboard før jeg legger på fuktsperren. Hva er deres meninger?

Veggen til høyre på bildet vil få en utlekt vegg på grunn av innbygging av rør.

Tanken er å sette fuktsperre i hele badet siden gulvet blir isolert og ikke lenger direkte mot bakken (riktignok litt direkte mot sålen under innerveggene til høyre og venstre på bildet).

Gulvet blir støpt nytt med isolasjon under og gulvvarme i. Rommet er på en side av huset som er over bakkenivå. Veggene til høyre og venstre er innervegger av lettbetong som står på en såle av betong (på bildet ser dere at sålen er mangelfull, men det skal støpes så betong renner ned under "sålen" som er nå, så det blir ordentlig) som står direkte på bakken. Bakkens nivå på andre siden av ytterveggen rett frem er ca. 5 cm under ferdig gulv i badet (gulvet blir der den gamle baderomsmatten slutter omtrent).

Takk på forhånd!

• Vegger av betongblokker i et badrom under oppussing med synlige rør og delvis uferdig gulv. Taket er kledd i trepanel.
Rebecca124
Nå er jeg ikke proff, men hadde nettopp ute et firma som skal lage et bad i vårt gamle bankhvelv hvor det er pussede vegger. De sa at de skulle lekte ut med stålprofiler så det blir en luftspalte imellom, noe som var best så pussen kan puste, sa han.

Har vi noen flere synspunkter?

En vegg i lettbetong som står på mark, men er over mark, er det best å lekte og sette plater, eller å pusse den jevn før tettesjikt?
OM man skal lekte ut, hvordan løser man da ventilasjonen i luftspalten?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.