Jeg vurderer å få laget et bad på loftet mitt (murt hus fra 1936 med betongdekke)
Men tåler dette vekten som et bad innebærer? Grunnen til at jeg spør er at i et nabohus raste kjøkkenet ned i kjelleren nylig (heldigvis var ingen hjemme da det skjedde). Det viste seg at de som bygde huset på 30-tallet hadde spart skikkelig på armeringen. Det er egneheimshus som ble bygget av dem selv, så det er umulig å vite hvordan det ser ut i mitt hus.
Er litt nervøs så klart.. Er bæreevnen noe som byggefirmaet kontrollerer?
Men tåler dette vekten som et bad innebærer? Grunnen til at jeg spør er at i et nabohus raste kjøkkenet ned i kjelleren nylig (heldigvis var ingen hjemme da det skjedde). Det viste seg at de som bygde huset på 30-tallet hadde spart skikkelig på armeringen. Det er egneheimshus som ble bygget av dem selv, så det er umulig å vite hvordan det ser ut i mitt hus.
Er litt nervøs så klart.. Er bæreevnen noe som byggefirmaet kontrollerer?
Rommet det gjelder har jo åpenbart fungert som soverom i mange år, så det er kanskje jeg som bekymrer meg unødig..Åsa Lund skrev:
Men det er klart at et helfliset bad med stort badekar (hopper nok over det for øvrig) har en helt annen vekt enn en seng. Jeg skal høre med byggfirmaet hva de synes.
Klikk her for å svare