T
Hei,
Jeg har noen vertikale 45x45 skrudd i en syll i et drivhus, disse er i kortendene.
Tanken er å trekke snor mellom disse og feste tråder til dyrkingskasser i disse horisontale snorene, men jeg tenker 45x45 kanskje er spinkel og gir etter.
Jeg søker tips på hvordan jeg kan forsterke disse, det går ikke å streve, så jeg tenker kanskje en stålprofil 15x15 boltet i 45x45 regelen.
Tips?

T turbo100 skrev:
Hei,
Jeg har noen vertikale 45x45 skrudd i en syll i et drivhus, disse er i kortendene.
Tanken er å dra snor mellom disse og feste tråder til dyrkingskasser i disse horisontale snorene, men jeg tenker 45x45 kanskje er spinkelt og svikter.
Jeg søker tips på hvordan jeg kan stive opp disse, det går ikke an å streve så jeg tenker kanskje en stålprofil 15x15 boltet i 45x45 reglen.
Tips?
Det logiske er vel å sette en overliggende regel mellom dem eller 45 graders nede fra iallfall typ halve høyden.
Selv med stål innfelt så vil innfestningen i sylen være et punkt som vil belastes en del ellers.

T
Hei,
vil helst ikke "sløse plass med stendere" i drivhuset uten prøver å holde det fritt, derav tanken med stål.
Har jeg lekter på langsidene hjelper det vel ikke tråden i mønet.
Skal kanskje prøve i sommer og se hvordan det blir, det er jo ikke risiko for at det bryter men ikke så pent om det buer :(

T turbo100 skrev:
Hei,
vil helst ikke "sløse plass" med strevere i drivhuset, så jeg prøver å holde det fritt, derav tanken med stål.
Om jeg har bjelker på langsidene hjelper det vel ikke tråden i mønet.
Kanskje jeg skal prøve til sommeren og se hvordan det går, det er jo ikke fare for at det brekker, men det er ikke så pent om det buer :(
Jeg henger nok ikke helt med, har du de vertikale bjelkene på gavlene opp til mønet, og også festet i mønet så bør det ikke bli noen problemer, da er de jo festet både i gulv og tak så å si - jeg trodde de var frittstående på langsidene, da hjelper jo en bjelke mellom disse siden "snøret" vil dra bjelkene innover, noe denne bjelken da ville forhindre.

Ellers, om lasten ikke er for tung, kanskje du kan sette skikkelige vinkeljern i festet bare, det er som sagt der lasten burde ligge om toppene på disse bjelkene ikke er festet i noe oppover...

Typ om man ser det fra siden:
Vertikale trestender ved gavlene, koblet med bøyd linje mellom, vist fra siden. Røde piler peker på metallvinkler ved base av stenderne.

• Liker
Dilato
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.