Når man legger sporet sponplate og skal opp med gulvvarmeslangen kan man jo enkelt bore to hull med dosfresen der man skal opp og der man skal ned.

Men hvordan gjør man det på badet der det skal flytesparkles?
Eller må man lage trangere hull der man skal opp med slangen?
Bore i vinkel slik at den løper fint direkte inn i sporet?
 
Det viktige er at hullet tettes ordentlig før sparkling, flytsparkel kan trenge gjennom selv veldig små hull, og da renner det ned betydelige mengder. Jeg fikk hjelp til å flytsparkle vårt baderom, tetningen rundt et av gulvvarmerørene sviktet slik at sparkel rant ned. Det trengte deretter ganske umiddelbart ut gjennom sprekker i paneltaket under (stuen), og ble en fin haug på parkettgulvet, bommet på sofaen med 10 cm.
 
Om du legger sporet gulvplate trenger du ikke bore du skal jo opp i sporet med slangen se bare til at det ikke er skarpe kanter på undersiden mot slangen. Alle hulrom du kan se må du tette bruk latex. Men om du kjøper materialet på en ordentlig byggebutikk eller nettbutikk, da følger leggeanvisning med det er bare å følge den. Derimot kan du trenge en fres for å komme rundt ved gulvsluk eller toalett samt ved avslutning om det ikke stemmer med ferdige spor.

PS Det der med hull forutsetter at du bruker vendeskiver, noe som dessuten er normalt å gjøre DS
 
Sist redigert:
#2: Ok, tette ordentlig mao.

#3: Nja, vendeskive har jo ferdige hull.
Om man kjører uten vendeskive mener jeg.
Som her. Fram og returledning kommer i bjelkelaget. Skal opp i en sporet skive.
 
Det er helt ok, men om du skal gjøre på den måten med riktige verktøy så blir det nok dyrere enn med vendeskiver. Dessuten sørg for at varmeplatene blir limt og ikke like tett som på filmen om du skal flyte oppå.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.