Vi har blitt litt asbestnervøse etter å ha dratt opp en slags sementplate under ovnen.
Vi bor i en leilighet fra 1939 og har revet ut kjøkkenet (flyttet til et annet rom) og tenkte nå å gjøre noe med vegger og gulv i det gamle kjøkkenet. Under komfyren/ovnen lå det fliser som vi enkelt slo bort. Under flisene lå det en slags sementplate som vi også måtte fjerne for å kunne legge nye gulvbord. Etter at vi brøyt bort sementplaten begynte vi å bekymre oss for at det kunne ha vært en slags eternittplate, det har jo sannsynligvis stått en gassovn her i det opprinnelige kjøkkenet.
Er det noen her som har peiling?
Vi pakket inn plastbeholderen med sementen, men føler oss fortsatt litt nervøse, da soverommet vårt ligger i nær tilknytning til rommet.
Det ser ut som helt vanlig betong. En Slipsats som man før satte klinkerflisene direkte i.
Denne stadige bekymringen over at alt skal inneholde asbest.......
Min ellærer på videregående måtte operere bort en lunge fordi han hadde blitt utsatt for asbest. Men da hadde han blitt utsatt for det i omtrent 40 år i strekk og var røyker. Hadde den der platen inneholdt asbest så hadde det ikke skjedd en dritt våger jeg love.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.