Hei alle flinke forum medlemmer,
Vi skal dele av et rom i andre etasje og er i planleggingsfasen.
Nå lurer jeg på i hvilken rekkefølge man skal gjøre ting og trenger litt innspill fra dere.
Rommet i dag er på ca 30 kvm gulvareal med et mindre walk-in-garderobe. Dette er da i andre etasje som sagt med skråvegger. Veggen til garderoben skal rives ned og ny vegg i midten skal settes opp. I den veggen går det litt strøm til belysning i garderoben. Da er spørsmålet mitt, skal man først kontakte elektriker for deretter å rive, eller skal man rive først, la ledningene henge i taket og deretter kontakte elektriker for å trekke om strømmen.
Mye løser man selv, men akkurat strøm vil jeg ikke gi meg i kast med selv om man har grunnleggende kunnskaper.
Mitt forslag er å bryte strømmen, rive den gamle veggen, sette opp den nye og så ta inn elektrikeren som vil kunne gjøre hele jobben sin på en gang inkludert å legge inn den nye strømmen.
Men du kan begynne med å bestille elektrikeren, slik at du vet når han har tid til å komme
Takk for input. Her kommer et til bilde. Veggen kommer til å gå i midten på vinduspartiet. Elementet må da flyttes til venstre og byttes ut mot et mindre. Noen som har gjort dette før og vet hva det kan tenkes å koste om en rørlegger gjør jobben?
Vurderer å gjøre det selv nemlig med tiltenkte røropplegg og utenpåliggende montering.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.