Hei!
Vi har i dag slipt parkettgulvet vårt i stuen. Tanken var først at vi skulle ha kommet lenger med renoveringen av resten av stuen, før vi i dag slipte det siden jeg leide gulvsliperen sammen med naboene, så det måtte gjøres i dag. Normalt sett vil man jo begynne med takene og jobbe seg nedover...
Så nå står jeg i valget og kvalet om hva som er den beste rekkefølgen for å gjøre resten. Tak og vegger skal sparkles, slipes og males, og en gips på veggen skal byttes ut fordi den er ødelagt, så det blir en del skitt. Spørsmålet er om jeg må/bør lakke gulvet nå "direkte" etter slipingen og deretter dekke gulvet med papp. Og i så fall er jo spørsmålet om jeg må vente to uker før jeg dekker det, siden lakken ikke skal belastes for mye de første to ukene, eller om jeg kan dekke det tidligere og gå på det mens jeg gjør resten, og deretter få inn møbler etter 2 uker? Eller kan/bør/må jeg like godt dekke gulvet nå og lakke gulvet det siste jeg gjør og deretter vente 2 uker på møbler osv, med fordelen at hvis gulvet blir skadet, så går det an å fikse det før lakk? Håper dere forstår mitt dilemma, føles som om jeg rotet det til mer enn nødvendig i beskrivelsen. Hvordan ville dere ha gjort det og hvorfor?

Doble lag melkepapp og vent med lakken til sist. Da slipper du å vente nå og slipper å bekymre deg for om den ferske lakken overlever under pappen. Lykkes du å skade gulvet (mister en skrutrekker, råker å slippe inn ungene et minutt, ...) under renoveringen er det lett å fikse det før lakk, så du har et perfekt gulv når du vel flytter inn.

Strip Strip skrev:
Doble lag melkepapp og vent med lakken til slutt. Da slipper du å vente nå og slipper å bekymre deg for om den ferske lakken overlever under pappen. Klarer du å skade gulvet (mister en skruvdrager, slipper inn ungene et minutt, ...) under renoveringen er det lett å fikse det før lakk, så du har et perfekt gulv når du endelig flytter inn.
Jeg heller mest mot det alternativet jeg også. Takk for raskt svar.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.