Noen erfaringer med dette? For eksempel, hvis man velger å pusse innvendig, må man jo frese inn vp-rørene for fk-kablene til strømmen først. Er det greit å gjøre?

Jeg har murt et par grunnmurer med ISO-leca blokker... Ingen morsom greie i det hele tatt.. Jeg er kanskje pirkete med sikkerhet og arbeidsmiljø, men vil man holde på lenge i yrket så går det ikke å holde på med de blokkene hver dag direct.. ;-)

Blokkene er store, tunge (for å løftes kanskje 500 ganger)...

Men klart, når de vel er på plass er det sikkert bra.. Hvis man ser bort fra kuldebroene. ;-)

Takk Magnus.
Sittet i telefon med et antall leverandører nå som foreslår isolecablock (flaks at forumet finnes, så man får en nøytral synspunkt av og til) ;).
Angående kuldebroene så garanterer de en U-verdi på 0,27 med en blokk på 290mm (80+130+80), så det virker jo å være ok. Men så er det fine med at du skal kunne skru gipsplaten direkte på Isoblocket (eventuelt en treplate før å skru i, kommer dog ikke på hva den heter...), OG leverandøren mener så at den biten av stammen som er under bakken må du ha vanlige lecablock ??? Hvordan går det da med fukt/kondensproblemene når man fester treplate+13mm gips direkte på? Fordelen med denne noe dyrere konstruksjonen er jo at du slipper å pusse eller lekte veggene...

Draven skrev:
Takk Magnus.
Har sittet i telefon med et antall leverandører nå som foreslår isolecablock (flaks at forumet finnes så man får et nøytralt synspunkt nå og da) ;).
Angående kuldebroene så garanterer de en U-verdi på 0,27 med en blokk på 290mm (80+130+80), så det virker jo greit. Men så er det jo det fine med at du skal kunne skru gipsplaten direkte på Isoblocket (muligens en treplate før for å skru i, kommer dog ikke på hva den heter...), OG leverandøren mener så at den delen av stokken som er under bakken må du ha vanlige lecablokker ??? Hvordan går det da med fukt/kondensproblemene når man fester treplate+13mm gips direkte på? Fordelen med denne noe dyrere konstruksjonen er jo at du slipper å pusse eller lekte veggene...
Hvordan det blir med kondens tør jeg ikke svare på, ikke mitt område. Siden man setter platon utvendig så er jo situasjonen med vann utenfra den samme, uansett vanlige blokker eller isoblokker.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.